yes
no
no
no

SUPERALIMENTE

Niciun comentariu
   


                        ‘Hrana leac sa-ti fie'-Hipocrate

  Desi omenirea  este interesata de sanatate de sute de ani, studiile despre alimente si nutritie sunt relativ recente. De exemplu primul  jurnal dedicat in intregime nutritiei, s-a infiintat abia in anul 1928: ‘The Journal of Nutrition’. Prima vitamina a fost descoperita abia in anul 1912 iar ultima vitamina B12 , in anul 1948. Informatia stiintifica, ca acizii grasi omega 3 au beneficii  medicale  a aparut abia in anul 1970, iar notiunea de index glicemic in 1981.
Nutritia nu este numai o disciplina relativ noua dar si plina de schimbari, de opinii divergente, cu impact asupra sanatatii noastre.
Unele alimente aduc mai multe beneficii sanatatii organismului  decat altele. Ne dam seama cu totii, desigur, ca un mar este mai sanatos decat  cartofii prajiti. Dar ce putem alege intre  nuci si covrigii pe care ii mancam in fuga in masina, la job, in fata televizorului etc? Doar consumand cateva nuci de cateva ori pe saptamana reduce-ti riscul de aparitie  al unui atac cerebral cu 15 pana la 51%, chiar si in conditiile in care fumati, sunteti supraponderal si nu faceti exercitii fizice (apropo...covrigii ingrasa!). Aceasta este puterea anumitor alimente!  
Aceste alimente foarte speciale se incadreaza in trei grupe de produse (David Wolfe -Superalimente) cunoscute din vechime si care sunt redescoperite de cultura moderna:
  •   Plantele vii si cruditatile: aceasta categorie include alimente importante pe care le consumam zilnic (sau ar trebui), cum ar fi majoritatea fructelor, legumelor, nucilor si alunelor, semintelor, germenilor.
  •   Superalimente: aceasta categorie include o serie de alimente care au cel putin 12 calitati unice, nu doar una sau doua. Spre exemplu fructele Goji reprezinta o sursa completa de proteine, de polizaharide care stimuleaza sistemul imunitar, de betaina care purifica ficatul, de seschiterpene anti-imbatranire, antioxidanti, peste 20 de oligoelemnte si foarte multe altele.
  •      Superplantele medicinale si aromatice: aceasta categorie include plante medicinale si aromatice care au proprietati supertonice si adaptogene, precum si numeroase alte calitati unice.
O piele frumoasa si sanatoasa are nevoie de HRANA VIE! Marea majoritate a alimentelor conventionale, indeosebi a acelor de tip fast food nu sunt altceva decat calorii GOALE!
‘Superalimentele reprezinta in egala masura alimente si remedii medicinale, avand elemente comune ambelor categorii de produse. In aceasta categorie intra plantele cele mai bogate in substante nutritive, extrem de concentrate si de puternice, care cresc pe aceasta planeta, avand astfel un efect mult mai profund asupra starii noastre de sanatate decat alimentele obisnuite. Extrem de gustoase, superalimentele au capacitatea de a amplifica enorm forta vitala si energia corpului fizic, reprezentand implicit cea mai buna alegere pentru imbunatatirea starii de sanatate, pentru dinamizarea sistemului imunitar, a secretiei de serotonina dar si pentru purificarea si alcalinizarea corpului.
Prin consumul de superalimente devine foarte usor sa atingem o greutate optima, dar si  sa adoptam o dieta ideala pentru corpul nostru.
Superalimentele trebuie consumate intr-o forma organica si cruda, caci studii stiintifice care au durat decenii la rand au demonstrate ca, alimentatia organica si hrana vie sunt infinit superioare din perspectiva  continutului in vitamine, enzime, coenzime, proteine, minerale, gliconutrienti si multe altele.
Superlimetele contin cantitati enorme de ENZIME (despre enzime vom vorbi pe larg intr-un articol viitor, fiind de importanta vitala pentru organismul nostru). De fapt, ele sunt produsele cele mai bogate in enzime care pot fi gasite in natura, avand capacitatea de corecta deficitul enzimatic al organismului nostru  prin abundenta de enzime furnizata. Acesta este principalul  motiv pentru care superalimentele trebuie consumate crude’. - David Wolfe

Conform expertului in nutritie  David Wolfe, superalimentele de top sunt:
  •         Fructele Goji
  •         Cacao
  •         Maca
  •         Produsele stupului (miere, polen, laptisor de matca, propolis)
  •         Spirulina
  •         Algele verzi - albastrui
  •         Fitoplanctonul Marin
  •         Aloe Vera
  •         Semintele de canepa
  •         Nucile de Cocos si produsele derivate din ele

Toate aceste superalimente asigura frumusetea pielii din interior si consumate regulat nu doar ca pastreaza calitatea pielii dar o si intinereste, aducand intraga gama de nutrienti  utili, nemaifiind necesar aportul de suplimente nutritionale.
Cu toate ca sunt de acord cu toate aceste clasificari, as avea de adaugat ca alimentatia noastra ar trebui sa fie alcatuita din alimente crescute preponderent in arealul in care ne-am nascut. Alimentul nu  este  doar materie  si energie, ci si informatie. Asa cum locul nasterii are pentru fiecare din noi o energie benefica, asa si alimentele din arealul in care ne-am nascut au o influenta benefica asupra sanatatii noastre. Si cum tara noastra are o flora de invidiat va propun sa gasim alternative de superalimente locale. Orice dieta trebuie adaptata fiecarui om in parte in functie de factori interni si externi care ii influenteaza viata. Desigur ca procurarea cu usurinta a alimentelor si costurile sunt foarte importante.

Cu siguranta CATINA noastra romanesca este mult mai usor de procurat decat algele albastre.


          Astfel:
     PRODUSELE  STUPULUI, pe care le gasim din belsug la noi in tara, trebuie introduse in alimentatia zilnica.
  Nu vorbesc doar de miere aici. Un excelent amestec, mi se pare pastura, laptisorul de matca si polenul, care se gasesc pe piata la producatorii locali. O minunata sursa de energie pentru intreaga zi, antivirale de exceptie, o sursa completa de vitamine si minerale si delicioasa pe deasupra!
  •   CATINA  (care cu usurinta poate inlocui GOJI), se gaseste din abundenta la noi in tara si o putem consuma ca atare , uscata sau sub forma de sirop, capsule, ceai etc  .O puteti pastra peste iarna in caserole si o adaugati in sucul de dimineata.Credeti-ma:face minuni!
Catina alba  este  studiata de profesorul Ion Brad de 56 de ani, cel mai mare cercetator la nivel mondial al catinei, el considerand-o un miracol al naturii. Actiunea ei se desfasoara la nivelul a 130 de puncte din celula umana, astfel incat regenerarea se produce atat din interior cat si din exterior. El spune despre catina, ca este 'o farmacie intr-o planta' si ca, remarcabilele ei calitati nu sunt depasite decat de apa, din punct de vedere ale atributelor vitale pentru om!
Inainte de '89, au fost cateva cazuri care au atras atentia. Pacienti vindecati de profesorul Brad, cu ulei de catina, pentru arsuri grave, pacienti carora nu li se mai dadea vreo sansa de supravietuire. Catina stimuleaza sistemul imunitar, fiind utila in boli grave precum cancerul si chiar Hiv - Sida, epilepsie, depresie, anxietate, Zona zoster etc. Profesorul Brd a aratat ca, datorita efectului imunoinductor al catinei, aceasta planta poate vindeca dupa anumite retete'personalizate' orice boala in proportie de 100%  mai putin  calvitia si psoriazisului, unde catina are rezultate doar in 50-60 % din cazuri. Chiar si asa, mie mi se pare ca acesta planta este o minune lasata de Dumnezeu pe aceste meleaguri, la discretia noastra, o planta din care putem folosi tot. 'Nimic din catina nu este de aruncat' - spune Dr Brad.
Datorita abundentei de substante din aceasta planta, efectele ei asupra tenului sunt extraordinare. Este un produs antiaging de exceptie! Si e la noi in gradina!!!
  • AFINELE (si alimentele cu proprietati asemanatoare: strugurii negri, merisoarele, mure, coacaze, fructe de padure)
Afinele sunt ul alt exemplu de superaliment pe care il gasim cu usurinta si care este extrem de valoros din punct de vedere nutritional. Greu de gasit un aliment cu atatea proprietati, toate intr-un fruct atat de mic. Steven Pratt (autorul cartii Superalimente Rx), considera ca afinele, spanacul si somonul sunt trei dintre cele mai importante Superalimente, care consumate regulat sunt suficiente pentru a va imbunatati starea de sanatate si a va schimba stilul de viata. Nici un alt fruct sau leguma nu are atatia antioxidanti precum afinele. Sunt denumite si 'fructele tineretii'. O singura portie de afine ne ofera la fel de multi antioxidanti precum 5 portii de morcovi, mere, broccoli sau dovleac.
Afinele confera o protectie antiaging de neegalat datorita proprietatilor lor de a a scadea riscul de aparitie a cancerului si afectiunilor cardiovasculare.
  • SPANACUL (si alimente asemanatoare:salata verde, frunzele de sfecla, napul, gulia)
SANATATE=SPANAC
Spanacul contine un complex de nutrienti/fitonutrienti, vitamina C si E, polifenoli, minerale, beta-caroten, luteina, acizi grasi omega 3 de origine vegetala, acid alpha-lipoic, betaina, glutation, vitamina K , coenzima Q10.
 Datorita tuturor acestor nutrienti, consumul de spanac este asociat unui risc scazut de afectiuni cardio-vasculare, a atacului cerebral si afectiunilor coronariene, a mai multor tipuri de cancer, cataractei si degenerescentei maculare.
Numai doua legume au continut bogat in Coenzima Q10, una este spanacul, cealalta este broccoli. Coenzima Q10 este un element cheie in mentinerea sanatatii pielii si protejarea acesteia impotriva razelor ultraviolete, precum si un element important in producerea de energie, asta pe langa multe alte functii pe care coenzima Q10 le are in organismul uman.
Si pe langa toate astea, atat spanacul, cat si afinele au un continut foarte sarac in calorii! Asa sa tot manaci!
  • FASOLEA (si celelalte alimente din aceeasi clasa: linte, mazare, naut, pastaile de mazare)
Multa vreme acest Superaliment a fost considerat un 'aliment al saracilor', si a fost exilat din bucatarie. Pe langa faptul ca este la indemana oricui si este ieftina, fasolea este plina de nutrienti de calitate: proteine, fibre, fier, magneziu, fitonutrienti, vitaminele B si potasiu...
Daca nu aveti timp sa o preparati, exista varianta conservelor de fasole care pot fi adaugate rapid la o salata, dar care au insa un adaos mare de sare. Le puteti spala inainte de ale manca, lucru care elimina 40% din continutul de sare.
American Cancer Society recomanda in 1996, sa alegem fasolea ca alternativa la carne. De ce oare? Pai cred ca e foarte simplu. Dupa ce in anii '60-'70, in America s-a incurajat foarte mult consumul de carne, au aparut si efectele in anii '90, adica o incidenta crescuta de cancere si afectiuni cardio-vasculare pe care sistemul de sanatate trebuie sa le sustina.
Inlocuirea proteinelor de origine animala cu cele de origine vegetala, s-a dovedit salvatoare, riscul major de aparitie a anumitor afectiuni scazand foarte mult. Boabele de fasole reprezinta alternativa ideala pentru inlocuirea proteinelor de origine animala, fiind una dintre putinele legume care contine si lizina. Lizina este unul din cei doi aminoacizi esentiali pentru sinteza carnitinei, esentiala in producerea de energie mitocondriala.
       Alte Superalimente: ovazul, nucile, broccoli, dovleacul, somonul
      Aceste exemple de Superalimente ne arata cat este de la indemana noastra sa mancam sanatos si ieftin. Pentru ca de cele mai multe ori alimentatia sanatoasa este asociata  unor costuri ridicate. Nu este deloc asa! Oamenii cheltuie foarte multi bani pe alimente nesanatoase, iar cosurile clientilor din supermarket sunt pline de produse alimentare din care vor rezulta multe calorii GOALE!
Alege sanatos si alege sa previi nu sa tratezi!


author profile image
Abdelghafour

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.

Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

Farmacist, Specialist in Holistic Beauty Therapy si Antiaging Therapy, Specialist in Nutritia Antiaging si Naturopatie, Manager Farmaciile Grenis. [Oana Dumitrescu] (https://lh5.googleusercontent.com/-egE2kpYpUOI/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAg/CUDh5bEAZDA/photo.jpg)