yes
no
no
no

Miscarea - Factor antiaging de top

Niciun comentariu

       Unul din factorii de baza in prevenirea imbatranirii este miscarea. Am evitat sa folosesc cuvantul ‘sport’, termen  care pe unii  dintre noi ne sperie din start (fac parte din aceasta categorie). Consecintele pe termen lung ale miscarii zilnice nu privesc doar imbatranirea ci si sanatatea. Fiind persoane active si facand regulat exercitii fizice moderate, beneficiem de vitalitate pe termen lung si prevenim multe boli. Mersul pe jos intr-un ritm alert, este unul dintre cele mai bune sporturi pe care le poti practica. Pe langa faptul ca nu costa nimic, beneficiezi si de lumina, soare si aer.
         Miscarea este si un excelent antidepresiv, induce o calitate mai buna a somnului si o revitalizare si inviorare a intregului organism.
        Desigur ca cei mai multi dintre noi au o viata de birou statica, mergem doar cu masina pentru ca timpul nu ne permite altfel, dar si in acest caz important este sa alternam statul la birou cu miscarea.Un studiu  facut la Universitatea din Utah pe un numar de 3620 de barbati si femei, a aratat ca inlocuind 2  minute de stat la birou cu 2 minute de miscare la fiecare ora, scade riscul mortalitatii cu 33%.
    Pe langa bolile grave pe care le putem preveni prin exercitii fizice regulate (diabet, boli cardiovasculare, osteoporoza), mai putem obtine un bun metabolism, pierdem in greutate si ne simtim grozav!
        Daca timp de 4 saptamani ne propunem sa mergem pe jos timp de 5 zile pe saptamana, cate 20 minute in fiecare zi, rezultatele nu vor intarzia sa apara. Ce inseamana asta?
  • pierdem intre 2 si 3 kg; datorita accelerarii metabolismului si digestia va fi mai buna
  • o mai buna oxigenare  a sangelui va intensifica circulatia la nivelul capilarelor din piele, facand pielea sa arate mai proaspata, mai sanatoasa si mai tanara
  • vom dormi mai bine, mai ales daca faci plimbarea seara
  • si nu in ultimul rand vom fi mai veseli si mai putini stresati
                  Daca mai si mancam corect, avem asigurati cei mai importanti factori Anti-Aging!



Insomniile si cresterea in greutate

Niciun comentariu
       
       Daca mananci  ‘ca la carte’, faci exercitii fizice regulat si totusi cresti in greutate, s-ar putea sa nu dormi suficient! Si totul se poate transforma intr-un cerc vicios. Somnul insuficient duce la cresterea in greutate, iar asta poate duce la ceea ce se numeste ‘sleep apnea’, care conduce la o privare si mai mare de somn, asta ducand inevitabil  la  cresterea  in greutate.
     Doar in SUA, intre 50 si 70 milioane de oameni sunt afectati de problemele legate de somn. Timpul insuficient de odihna si proasta calitate a somnului, poate avea consecinte grave asupra sanatatii. S-au observant conexiuni intre privarea de somn si aparitia bolilor cardiace, a diabetului, atacurilor cerebrale, cresterea in greutate, depresia si alte boli cornice.

     Nu ai un somn de calitate daca:
  •   ai in mod obisnuit greutati in a adormi
  •   te trezesti  dupa  3-4  ore de somn
  •   sforai si  nu ai o respiratie regulata in timpul somnului
  •   esti  atat de obosit cand te trezesti, incat nu esti bun de nimic toata ziua
  •   insomnia si oboseala  persista mai mult de 2-3 saptamani
  •  ai picioarele ‘active‘ in timpul noptii (senzatii ciudate in picioare, furnicaturi, intepaturi, contractii care iti dau senzatia ca trebuie sa le misti, sa le intinzi sau sa te ridici sa mergi).
     Un studiu  efectuat la Universitatea din Colorado , arata ca oamenii care sunt ‘ fortati’ sa doarma mai putin de 5 ore pe noapte , pot castiga in greutate pana la 2 kg in doua saptamani.
   Doi hormoni sunt implicati in cresterea greutatii din cauza privarii  somnului: grelina si leptina.Grelina este ‘GO’ hormon ,care produce cresterea senzatiei de foame si care are o semnificanta crestere in cazul privarii de somn.Asa ca cei care nu dorm, au tendinta sa manance mai mult decat au nevoie.

    Leptina este un ‘STOP’ hormon, care ne creaza senzatia de satietate si care in cazul in care nu dormim suficient este in concentratie mica.
    Un alt hormon afectat  de calitatea somnului este INSULINA.Cand nu dormim bine, celulele noastre rezista sau blocheaza incercarea insulinei de a transporta glucoza in celule si de aici conexiunea intre privarea de somn si aparitia diabetului zaharat.
         Ce putem face?
  • Manage Stress
Cand ai prea multe lucruri la care sa te gandesti si prea multe de facut  e posibil ca somnul tau sa fie afectat. Ia in consideratie cateva obiceiuri sanatoase pentru a putea face fata stresului. Fii organizat, seteaza-ti prioritatile si deleaga sarcini. Daca vei incerca sa faci tu tot, e posibil sa nu reusesti si sa te umpli de frustrari. Permite-ti sa iei o pauza cand ai nevoie si atunci cand te duci la culcare lasa grijile pentru ziua urmatoare. Oricum  le vei rezolva a doua zi!
  • Nu dormi ziua
Incearca sa nu dormi sau sa limitezi somnul  din timpul zilei mai ales daca ai insomnii noaptea. Unii oameni de stiinta spun ca ar fi chiar daunator pentru organism.
  •  Fa exercitii fizice
Fa cat mai mult sport ziua, chiar daca asta inseamna si numai sa mergi pe jos, dar evita activitatile fizice intense dupa-amiaza tarziu. S-ar putea sa te trezesti ca esti plin de energie chiar inainte de somn.
  • Fara lumina
In camera in care dormi nu trebuie sa fie lumina artificiala, DELOC  (inclusiv  intrerupatoarele trebuie sa fie inchise). Lumina intrerupe  productia naturala de melatonina, hormon  responsabil pentru ciclul somn-veghe.
  • Fa-ti un program strict de somn
Ora la care te culci si la care te trezesti sa fie aceeasi indiferent ca e weekend sau vacanta. Asta iti educa organismul in a creea un ritm bun somn-veghe. Daca in 15 minute nu adormi, ridica-te din pat si fa ceva care te relaxeza (poti sa iti pui niste muzica de relaxare sau meditatie; eu am incercat guided meditation si functioneaza excelent).
  • Fii atent la ce mananci si bei inainte de culcare
Nu te culca flamand sau prea plin. Senzatia de discomfort  iti poate altera calitatea somnului. Deasemenea cofeina, alcoolul si nicotina sunt de evitat. Cofeina si nicotina prin actiunea stimulanta pot produce insomnia, iar alcoolul, chiar daca in prima faza iti creeaza o stare de somnolent  produce o proasta calitate a somnului si chiar poate duce la intrerupea  somnul dupa cateva ore.
  • Atmosfera relaxanta
Camera in care dormi este foarte importanta pentru un somn bun. Creeaza o camera confortabila, racoroasa, de preferat fara aparatura electronica.
Va doresc un somn relaxant si o talie de invidiat!



SMOOTHIE CU AFINE

Niciun comentariu



 Si pentru ca tot vorbeam in sectiunea de nutritie, de SUPERALIMENTE, m-am gandit la un smoothie delicios cu care putem incepe ziua, folosind unul din fructele mele preferate, autohtone, pe care il putem procura cu usurinta (pentru ca de multe ori, gasim retete foarte bune, dar nu gasim ingredientele, sau ele costa foarte mult).
Afinele le poti pastra pe iarna in caserole mici, cat sa foloseti o data maxim de doua ori.

Ingrediente
      Afine                                                       30 gr
      Banana                                                    50 gr
      Baby spanac                                            20 gr (banana va taia gustul spanacului)
      Lapte de cocos                                        50 gr
       (sau apa)
      Pudra roscove                                          1/2 lingurita
      Turmenic                                                 1/2 lingurita
      Amestec Pastura, polen si propolis         1 lingurita

Toate ingredientele se amesteca intr-un blender. Se consuma imediat pentru a se evita oxidare!
Spanacul este optional, desi este bine sa il consumati in fiecare zi. Asta este doar o modalitat!
Valoare nutritionala = 180  kcal
Mi se pare minunat cum intr-un singur pahar poti sa gasesti asa o explozie de minerale si vitamine, de energie si antioxidanti. Aceste Superalimente sunt un factor Antiaging decisiv!
Frumusetea este la indemana ta!

Cosmic beauty

Niciun comentariu

                                                   


Question: ' What do you mean by beauty? '

Answer: ' Perfection of rhythm, balanced perfection of rhythm. Everthing in Nature is expressed by rhythmic waves of light. Every thought and action is a light-wave of thought and action. '

                                                                                                Walter Russell
                                                                       Artist, Architect, Author, Philosopher



TOTUL E DESPRE IUBIRE

Un comentariu
Multi oameni se imbolnavesc chiar daca mananca sanatos, fac sport, incearca sa duca o viata cat mai apropiata de ce recomanda specialistii. Problema este ca daca mintea noastra lupta impotriva corpului nostru, adica daca  noi insine nu ne iubim corpul, atunci totul e in zadar. Continutul gandurilor noastre ne fac ceea ce suntem si urmeaza sa fim.



Intregul nostru EU trebuie sa fie in  echilibru. Chiar daca nu imi place cuvantul 'trebuie' si incerc sa nu il folosesc, in acest context ' trebuie' este necesar. Altfel straduinta noastra in a face orice este in zadar . Daca putem sa iubim alte persoane, lucruri, etc...e oare atat de greu sa ne iubim corpul?
Ganditi-va de cate ori i-ati pricinuit dureri sau i-ati permis altcuiva acest lucru, de cate ori l-ati supus la incercari lipsite de sens, l-ati constrans sau de cate ori ati  ratat posibilitatea de a-i face  bine.

Sunt putini oameni multumiti de corpul si de frumusetea lor. Totodata noi nu ne gandim la faptul ca, nascandu-ne, noi singuri ne-am ales corpul. Pentru noi este necesar tocmai acest corp pentru ca in caz contrar am fi ales corpul creat de alti parinti.
Eul si corpul alcatuiesc un intreg al lumii spirituale si fizice, dar sunt totusi diferite. Omul nu poate sa-si determine singur existenta. Acest lucru este un atribut divin. Dar in rest Dumnezeu ne-a oferit posibilitatea si libertatea alegerii. Asa ca fiecare dintre noi, in anumite limite ne putem modifica corpul. Daca ii multumiti trupului si il iubiti, atunci veti simti raspunsul acestuia.

Organismul nostru are capacitatea de a produce balanta perfecta de neurotransmitatori, necesara unei functionari  perfecte si are capacitate de autovindecare de 100%. Dar fara nici o urma de indoiala, continutul gandurilor noastre si emotiile influenteaza imediat biochimia organismului. Prin meditatie  si alte technici mentale s-au  reusit autovindecari spectaculoase, ar spune unii, normale, ar spune altii.
Cauzele bolilor sunt spirituale! Poate ca e timpul sa te opresti, sa iti asculti corpul care trage multe semnale de alarma pana se ajunge la o boala grava.

Am intalnit multe persoane care si-au facut un mod de viata din a tine cure peste alte cure de slabire, stresandu-se, ajungand in stari de depresii grave, practic uitand  si care este scopul in sine de a fi peste masura de slab. Am avut paciente care si-au facut  operatii estetice, intrand intr-un cerc vicios (de obicei cine isi face o operatie estetica nu se opreste doar la una), supunandu-si corpul la adevarate traume. Ce sa insemne, asta decat neiubire de sine? Si ironic tot nu au ajuns sa fie mai admirate sau mai iubite decat inainte. De ce? Poate ca oamenii vad intai lumina din tine, aura din jurul tau si abia apoi nasul, buzele sau sanii.
Iubindu-ti corpul mai mult, ascultandu-l, cerandu-ti iertare ca nu l-ai iubit, corpul va transmite exact semnalele de care este nevoie ca sa ramai sanatos si sa stralucesti.

Si pentru ca Dumnezeu e iubire si el ne-a creeat pe noi, atunci neiubirea de sine devine un pacat in fata lui Dumnezeu.



O DIMINEATA PERFECTA INCEPE CU UN SMOOTHIE

Niciun comentariu


   O dimineata perfecta,

incepe cu un smoothie super energizant, Antiaging, vitaminizant, care iti creste imunitatea, vitalitatea, care iti aduce necesarul de nutrienti  pentru toata dimineata si mai e si perfect pentru pielea ta!
Fructele se mananca ca si  masa separata, de preferat necombinate cu  alte alimente, avand un timp de digerare scazut (de circa 30 min). Nici intr-un caz nu se consuma dupa masa, ca si desert!


                                        SMOOTHIE CU GOJI SI TURMENIC
  Ingrediente:
·         2 portocale medii decojite
·         Jumatate de pahar de lapte de cocos sau de migdale (puteti  folosi si apa)
·         2 linguri fructe de goji (ideal ar fi sa le lasati in apa macar 15 min pentru a se hidrata)
·         Jumatate de lingurita turmenic
·         lingura miere cu ghimbir* sau sirop de artar
·         Optional cateva cuburi de gheata

  Preparare
   Totul  se amesteca intr-un blender de mare putere, iar la final se adauga gheata.
   Este un mic dejun ideal, care inlocuieste prin ingredientele sale, cu mare succes orice mic dejun clasic, care nu ingrasa, alcalinizeaza organismul si asigura detoxifierea acestuia, atat de importanta in prima parte a zilei.

* Mierea cu ghimbir este un produs pe care e bine sa il aveti  in casa si il puteti face chiar  d-voastra foarte simplu. Aveti nevoie de 1 kg de miere, organic si 1-2 buc de ghimbir proaspat. Acesta se rade marunt si se amesteca in miere. Compozitia se pune intr-un vas din sticla pe care il inchideti ermetic si il puneti  intr-un loc intunecos. Folositi in fiecare zi cat aveti nevoie si nu uitati sa il puneti inapoi la intuneric pentru a-si pastra calitatile. E un super produs, pe care il puteti adauga in smoothie, in ceai, limonada etc. Eu m-am obisnuit sa il consum in fiecare zi. Delicios!


CONSULTATIE NUTRITIE

Niciun comentariu
            Consultatia de nutritie presupune realizarea tabloului clinic al pacientului, realizarea contextului in care se manifesta afectiunea, stabilirea factorilor emotionali si contextuali in care s-a instalat aceasta.
          Pasul urmator presupune intocmirea studiului privind starea de nutritie si analiza dietei actuale.
          Pasul trei si cel mai important il reprezinta stabilirea unui nou program de alimentatie in concordanta cu eventualele afectiuni ale pacientului, posibilitatile  si nu in ultimul rand al  preferintelor  culinare ale acestuia , avand in vedere impactul emotional major al alimentatiei in viata de zi cu zi.
          Monitorizarea saptamanala a pacientului timp de o luna este GRATUITA!
          Astfel stabilirea unui nou plan alimentar presupune o viziune holistica asupra pacientului, in concordanta cu toti factorii externi si interni care pot influenta o buna conduita alimentara.
         Aceasta schimbare presupune de fapt adoptarea unui nou stil de viata!


         Alege ca alimentul sa-ti fie medicamentul!
Programari la telefon 0733 344 407
            
Farmacist, Specialist in Holistic Beauty Therapy si Antiaging Therapy, Specialist in Nutritia Antiaging si Naturopatie, Manager Farmaciile Grenis. [Oana Dumitrescu] (https://lh5.googleusercontent.com/-egE2kpYpUOI/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAg/CUDh5bEAZDA/photo.jpg)