yes
no
no
no

Insomniile si cresterea in greutate

Niciun comentariu
       
       Daca mananci  ‘ca la carte’, faci exercitii fizice regulat si totusi cresti in greutate, s-ar putea sa nu dormi suficient! Si totul se poate transforma intr-un cerc vicios. Somnul insuficient duce la cresterea in greutate, iar asta poate duce la ceea ce se numeste ‘sleep apnea’, care conduce la o privare si mai mare de somn, asta ducand inevitabil  la  cresterea  in greutate.
     Doar in SUA, intre 50 si 70 milioane de oameni sunt afectati de problemele legate de somn. Timpul insuficient de odihna si proasta calitate a somnului, poate avea consecinte grave asupra sanatatii. S-au observant conexiuni intre privarea de somn si aparitia bolilor cardiace, a diabetului, atacurilor cerebrale, cresterea in greutate, depresia si alte boli cornice.

     Nu ai un somn de calitate daca:
  •   ai in mod obisnuit greutati in a adormi
  •   te trezesti  dupa  3-4  ore de somn
  •   sforai si  nu ai o respiratie regulata in timpul somnului
  •   esti  atat de obosit cand te trezesti, incat nu esti bun de nimic toata ziua
  •   insomnia si oboseala  persista mai mult de 2-3 saptamani
  •  ai picioarele ‘active‘ in timpul noptii (senzatii ciudate in picioare, furnicaturi, intepaturi, contractii care iti dau senzatia ca trebuie sa le misti, sa le intinzi sau sa te ridici sa mergi).
     Un studiu  efectuat la Universitatea din Colorado , arata ca oamenii care sunt ‘ fortati’ sa doarma mai putin de 5 ore pe noapte , pot castiga in greutate pana la 2 kg in doua saptamani.
   Doi hormoni sunt implicati in cresterea greutatii din cauza privarii  somnului: grelina si leptina.Grelina este ‘GO’ hormon ,care produce cresterea senzatiei de foame si care are o semnificanta crestere in cazul privarii de somn.Asa ca cei care nu dorm, au tendinta sa manance mai mult decat au nevoie.

    Leptina este un ‘STOP’ hormon, care ne creaza senzatia de satietate si care in cazul in care nu dormim suficient este in concentratie mica.
    Un alt hormon afectat  de calitatea somnului este INSULINA.Cand nu dormim bine, celulele noastre rezista sau blocheaza incercarea insulinei de a transporta glucoza in celule si de aici conexiunea intre privarea de somn si aparitia diabetului zaharat.
         Ce putem face?
  • Manage Stress
Cand ai prea multe lucruri la care sa te gandesti si prea multe de facut  e posibil ca somnul tau sa fie afectat. Ia in consideratie cateva obiceiuri sanatoase pentru a putea face fata stresului. Fii organizat, seteaza-ti prioritatile si deleaga sarcini. Daca vei incerca sa faci tu tot, e posibil sa nu reusesti si sa te umpli de frustrari. Permite-ti sa iei o pauza cand ai nevoie si atunci cand te duci la culcare lasa grijile pentru ziua urmatoare. Oricum  le vei rezolva a doua zi!
  • Nu dormi ziua
Incearca sa nu dormi sau sa limitezi somnul  din timpul zilei mai ales daca ai insomnii noaptea. Unii oameni de stiinta spun ca ar fi chiar daunator pentru organism.
  •  Fa exercitii fizice
Fa cat mai mult sport ziua, chiar daca asta inseamna si numai sa mergi pe jos, dar evita activitatile fizice intense dupa-amiaza tarziu. S-ar putea sa te trezesti ca esti plin de energie chiar inainte de somn.
  • Fara lumina
In camera in care dormi nu trebuie sa fie lumina artificiala, DELOC  (inclusiv  intrerupatoarele trebuie sa fie inchise). Lumina intrerupe  productia naturala de melatonina, hormon  responsabil pentru ciclul somn-veghe.
  • Fa-ti un program strict de somn
Ora la care te culci si la care te trezesti sa fie aceeasi indiferent ca e weekend sau vacanta. Asta iti educa organismul in a creea un ritm bun somn-veghe. Daca in 15 minute nu adormi, ridica-te din pat si fa ceva care te relaxeza (poti sa iti pui niste muzica de relaxare sau meditatie; eu am incercat guided meditation si functioneaza excelent).
  • Fii atent la ce mananci si bei inainte de culcare
Nu te culca flamand sau prea plin. Senzatia de discomfort  iti poate altera calitatea somnului. Deasemenea cofeina, alcoolul si nicotina sunt de evitat. Cofeina si nicotina prin actiunea stimulanta pot produce insomnia, iar alcoolul, chiar daca in prima faza iti creeaza o stare de somnolent  produce o proasta calitate a somnului si chiar poate duce la intrerupea  somnul dupa cateva ore.
  • Atmosfera relaxanta
Camera in care dormi este foarte importanta pentru un somn bun. Creeaza o camera confortabila, racoroasa, de preferat fara aparatura electronica.
Va doresc un somn relaxant si o talie de invidiat!



author profile image
Abdelghafour

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.

Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

Farmacist, Specialist in Holistic Beauty Therapy si Antiaging Therapy, Specialist in Nutritia Antiaging si Naturopatie, Manager Farmaciile Grenis. [Oana Dumitrescu] (https://lh5.googleusercontent.com/-egE2kpYpUOI/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAg/CUDh5bEAZDA/photo.jpg)