yes
no
no
no

PUTEREA EXEMPLULUI

Niciun comentariu


     Trăim într-o lume in care Crăciunul este asociat unei băuturi carbogazoase și ideea de iaurt natural este asociată unui brand care nu a folosit niciodată lapte natural pentru producția de iaurt. Daca ar fi singurele, tot ar fi bine... Dar mai vedem si auzim si altele, nu-i așa? Nu mă uit la televizor in general, dar mai ascult radioul. Chiar si fără asta, oriunde mergi, vezi reclame la sucuri de toate felurile, dulciuri care mai de care si alte produse numai bune de luat impulsiv  de pe raft si pus in coș. Si cine sunt mai buni cumpărători decât părinții, ai căror copii bat din picior in magazine că vor un suc, multa ciocolată, iaurturi colorate divers și altele, cărora de multe ori nici noi ca adulți nu le rezistăm. Prezentarea e prea frumoasă, ambalajul îți ia ochii și reclama îți răsuna în cap vrei nu vrei. Nu sunt un specialist in marketing, dar nu e prea greu de observat cam pe ce sector se bat multe din reclame. De exemplu orice produs care are un personaj de desen animat sau film pe el, se vinde bine si încă foarte scump. Orice suc colorat puternic in galben–portocaliu si are reclamă, se vinde. De ce? Reclama spune ca e natural. Vezi să nu! Uită-te atent pe etichetă și ai să iți schimbi părerea. Eu sunt adult și îmi asum consecințele a ceea ce beau și mănânc. Dar copiii?
Am intenționat să dedic o parte din blog alimentației copilului, în mare parte din cauza experienței pe care o am din munca mea de farmacist. Obișnuiesc sa îi consiliez pe pacienții mei și din discuțiile cu mulți părinți, am ajuns la concluzia că in mare parte, alimentația copiilor e deficitara în cei mai importanți nutrienți. Mare parte a copiilor mănâncă cu greu fructe, iar despre legume nu mai vorbesc. Semințele nu își  au locul in general în cămară, iar peștele e în general considerat un aliment scump. Păcat ca nu facem un calcul mai atent, vis-a-vis de banii pe care îi dăm pe multe calorii GOALE (fără nici un beneficiu nutritiv) din coșul plin.
Noi, părinții, trebuie să ne asumăm și consecințele pe termen lung a ceea ce mănânca in fiecare zi copiii noștri! Spitalele sunt pline de copii cu afecțiuni grave pentru vârsta lor.
Știu copii cărora li se administrează antibiotic o data pe luna în sezonul rece, luptându-se cu răceli care nu mai trec. Alimentația este un factor decisiv!
COPII SUNT OGLINDA NOASTRĂ! Nu numai în ceea ce privește alimentația bineînțeles, dar noi despre asta vorbim aici.
Nu poți să-i ceri unui copil să mănânce broccoli fiert, fără nici un gust, după ce ani de zile i-ai permis să mănânce câte o ciocolată pe zi și sa bea multe sucuri carbogazoase. Nu poți sa-i spui unui copil, că el este la regim și că nu are voie să mănânce mici, pe care tu cu restul familiei îi mâncați în fața lui (poveste reala). Și trebuie sa îți asumi că, daca copilul este obez la 8 ani, poate fi și din cauza a ceea ce i-ai data sa mănânce in fiecare zi timp  de 8 ani.
Aici intervine  puterea exemplului! Părinții trebuie să fie un model de alimentație pentru copii lor. Și asta nu înseamnă să fii absurd, pentru că nici extremele nu sunt bune. Nimeni nu spune că nu poți sa bei cu copiii, în oraș un suc sau să mănânci o prăjitură delicioasă. Important este ce mănânci în 95% din timp. Important este ca baza sa fie sănătoasă. Ceea mâncam in timpul copilăriei ne oferă o baza solidă  pentru toată viața.

Dezvoltarea creierului, a metabolismului, întărirea imunității ține de ceea ce mănâncă copilul tău.
1.FII CREATIV
Mâncarea poate sa arate foarte îmbietor, chiar daca e vorba de legume care nu arată prea apetisant si nici nu au un gust prea bun. Puneți imaginația la contribuție si te asigur că poate fi chiar amuzant. Este o mare diferență  între a pune în fața copilului o farfurie cu broccoli fiert (că tot veni vorba de asta) și alta să faci din broccoli o supa–cremă delicioasă cu crutoane.
 
                                        
2. IA COPILUL CU TINE IN BUCĂTĂRIE
Decât sa îl lași la televizor sau cu tableta în brațe, ia copilul cu tine în bucătărie și implică-l in diverse activități. Te asigur că va fi foarte încântat dacă își decorează singur farfuria și mai tentat să mănânce ce e în ea.

3. ALIMENTE PROCESATE
Evită sau scoate definitiv din alimentația copilului tău alimentele procesate. Nu îi aduc nici un beneficiu. Desigur ca acestea sunt la îndemână, dar privind pe termen lung e bine să le aruncați din frigider chiar acum.
4. FRUCTELE ȘI LEGUMELE CRUDE SUNT OBLIGATORII în alimentația sănătoasă a unui copil. Am auzit de multe ori, că fructele cresc  aciditatea si de aceea nu sunt date copiilor sa le mănânce, mai ales dimineața. FRUCTELE NU CRESC ACIDITATEA! Chiar dacă unele fructe au un suc care cresc ușor aciditatea stomacului per ansamblu fructele și legumele scad aciditatea organismului, ajutându-l să creeze un ph optim. Aciditatea organismului este crescută de consumul de: carne, grăsimi, produse procesate, sucuri carbogazoase, zahăr rafinat, produse de patiserie, alcool, cafea. Întreținerea unui mediu acid în organism favorizează apariția celor mai grave boli.
Astfel consumul de fructe și de legume CRUDE, devine obligatoriu pentru realizarea unui ph echilibrat în organism.

ATENTIE! Fructele se consuma ca și masa separată, nu ca și desert!!!

Asta pentru că, timpul de digerare al fructelor este unul scurt, de aproximativ 30 de minute,ceea ce înseamnă că dacă vor fi consumate după alte alimente, cu timp de digerare mai mare, ele vor rămâne  blocate, iar la temperatura corpului (36.1 - 37.2 grade Celsius este considerat intervalul normal de temperatură al organismului) vor putrezi până vor ajunge să fie digerate. Astfel încât pierdem esențialul pe drum, adică marea majoritate a substanțelor nutritive. Imaginați-vă un măr tăiat și lăsat la 37 de grade vreo 2-3 ore. Se oxidează, se înegrește și parcă nu prea îți vine sa îl mai mănânci. Cam asta se întâmpla și cu fructele consumate după o masă care include carne (proteinele se digeră  în aproximativ 2 -3 h, iar dacă masa conține și lactate, timpul crește și mai mult).
           ORDINEA ÎN CARE CONSUMĂM ALIMENTELE ESTE FOARTE IMPORTANTĂ!

5. SUPLIMENTEAZĂ CU VITAMINE ȘI MINERALE
Dacă, copilul nu consumă suficiente fructe și legume proaspete pe zi, atunci este cazul să adaugi un supliment de vitamine și minerale, pentru a fi sigur  ca nu există  carențe.
6. E TIMPUL SĂ PREIEI CONDUCEREA
Până la urmă TU ești părintele! Dacă a venit timpul să schimbi direcția, fă-o, în ciuda protestelor copilului. Sănătatea lui contează mai mult decât 5 minute de plâns în fața raftului cu sucuri. Dacă este să fim sinceri, mulți dintre noi, părinții putem recunoaște că ne lăsăm manipulați de copiii noștri, din diverse motive, cum ar fi: criza de plâns în magazin, care atrage  atenția tuturor asupra noastră, mai ales câteva priviri de compătimire pentru săracul copil căruia nu i se cumpără sucul preferat: ar mai fi  stresul si oboseala zilnică, a noastră , a părinților, care pentru 5 minute de liniște acasă, la serialul preferat, îi mai dăm copilului și ultimul chips din pungă .... și alte situații asemănătoare în care ne lăsăm manipulați.

ADOPTĂ TU INSUȚI UN STIL DE VIAȚA SĂNĂTOS SI FII UN MODEL PENTRU COPILUL TĂU!





author profile image
Abdelghafour

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.

Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

Farmacist, Specialist in Holistic Beauty Therapy si Antiaging Therapy, Specialist in Nutritia Antiaging si Naturopatie, Manager Farmaciile Grenis. [Oana Dumitrescu] (https://lh5.googleusercontent.com/-egE2kpYpUOI/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAg/CUDh5bEAZDA/photo.jpg)