yes
no
no
no

EMOTIONAL EATING

Niciun comentariu

Nu întotdeauna mâncăm ca să ne satisfacem foamea! De multe ori apelăm la mâncare pentru o stare de confort, pentru a diminua stresul sau ca o recompensă. Din nefericire, mâncatul emoțional nu ne ajută să și rezolvăm problemele emoționale. De obicei doar te face să te simți și mai rău. Nu numai că problemele emoționale vor rămâne nerezolvate dar mâncatul te va face să te mai simți și vinovat. Primul pas este să recunoști că ai o problemă și să faci diferența între a mânca atunci când îți este foame și atunci când mănânci compulsiv, pentru ați alina o problemă emoțională.
Dacă ai mâncat vreodată un desert de exemplu, deși  ai simțit  că ești absolut sătul, înseamnă că ai experimentat mâncatul emoțional. Mâncatul emoțional se referă la a te folosi de mâncare pentru a te face pe tine să te simți mai bine și nu pentru că iți este foame, ci pentru a acoperi nevoile emoționale.
A mânca din când în când pentru plăcerea de a mânca sau ca o recompensă pentru ceva, nu este întotdeauna un lucru rău. Rău este când faci din mâncat o reacție automată pentru orice supărare, stres, plictiseală, extenuare etc. Și de aici se declanșează un ciclu nesănătos și unde de fapt problema reală nu este niciodată rezolvată.
Foamea emoțională nu poate fi satisfăcută cu mâncare. Mâncatul te poate face să te simți bine pe moment, dar apoi te umpli de frustrări că ai mâncat prea mult, te vei simți vinovat și lipsit de energie.
Cauzele cele mai comune ale mâncatului emoțional sunt:
1. STRESUL
2. PROBLEME EMOȚIONALE – cum ar fi stări de anxietate, depresie, mânie, resentimente, rușine , singurătate.
3. INFLUENȚE SOCIALE
4. OBICEIURI DIN COPILĂRIE
5. LIPSĂ DE OCUPAȚIE
Poate că te vei recunoaște măcar în una dintre aceste situații, dar pentru a putea să depistezi cauzele exacte ale unei astfel de alimentații cel mai bine ar fi să îți faci un jurnal. Începe prin ați nota ce mănânci în fiecare zi și ce evenimente din viața ta te determină să mănânci altfel. După un timp este foarte probabil să descoperi un model. Astfel ai făcut un prim pas foarte important pentru a stopa acest tip de alimentație, care te poate conduce la boli grave.
Al doilea pas este să găsești alte moduri de a umple aceste stări emoționale care te determină să deschizi frigiderul și să mănânci tot ce găsești în el. Dacă nu știi să îți controlezi emoțiile astfel încât să nu implice mâncarea, nu ai cum sa îți controlezi obiceiurile alimentare pentru o perioadă lungă de timp. DIETELE EȘUEAZĂ ATÂT DE DES PENTRU CĂ CELE MAI MULTE OFERĂ O CONDUITĂ ALIMENTARĂ  LOGICĂ, aplicabile doar persoanelor care au obiceiuri alimentare bine definite și neinfluențate de alți factori. NU FUNCTIONEAZĂ ATUNCI CÂND EMOȚIILE STĂPÂNESC MODUL ÎN CARE MĂNCĂM, cerând o recompensă în mâncare deîndată ce ies la suprafață.
Astfel chiar dacă vor slăbi o perioadă făcând eforturi foarte mari de a se abține de la mâncare, aceste persoane se vor îngrășa în cel mai scurt timp la loc și chiar mai mult.
Multe dintre persoanele care mănâncă necontrolat, nu găsesc nici o metodă de a se stăpâni atunci când începe o astfel de criză. După cum am spus anterior, mâncatul devine un automatism. Astfel încât înainte sa își dea seama, se trezesc deja cu o ciocolată în față pe care încep să o devoreze. De aceea, recomandarea psihologilor este ca atunci când începe o astfel de criză, să îți oferi 5 minute. Aceste 5 minute ar putea conta enorm în conștientizarea cercului în care intri și pentru analiza motivului pentru care te apuci de mâncat.
Și cum 5 minute s-ar putea să pară o veșnicie, e bine dacă începi și cu un minut. Important este să conștientizezi momentul în sine. Pentru început.
Dacă ai conștientizat că ai o problemă este timpul să îți impui reguli sănătoase de viață. Exercițiile fizice regulate, meditația sunt doar două dintre metodele cu care ai putea începe dacă te afli în această situație. În timp, obiceiurile sănătoase vor deveni o obișnuință.
Foarte importantă este și viața socială. Adună în jurul tău oameni pozitivi, care te fac să vezi viața dintr-o perspectivă mai pozitivă.

Dacă nu poți găsi soluții singur pentru ceea ce ți se întâmpla cere ajutor.
Pentru orice există o soluție!

PETALE DE TRANDAFIRI

Niciun comentariu

Instinctiv, asociem în mintea noastră, trandafirul sentimentului de iubire. Această floare nu oferă doar încântare sufletului ci face și minuni pe piele.
Uleiul esențial de trandafir are proprietăți antivirale, antifungice, antibacteriene. Este folosit în tratarea diverselor afecțiuni ale pielii, favorizează cicatrizarea mai rapidă a pielii, în cazul arsurilor, zgârieturilor, vânătăilor. Ameliorează simptomele asociate gripei și răcelii.
Apa de trandafir este un excelent tonic pentru față. Este folosită cu succes în tratamentul acneei.
Haideți să vedem cum ne mai pot ajuta aceste flori superbe și ce efecte benefice pot avea pe piele:
1. ANTIBACTERIAN: Uleiul esențial de trandafir este folosit cu succes pentru tratarea acneei și cicatricilor rămase pe piele
2. ANTIINFLAMTOR: Această proprietate este de ajutor în cazul acneei rozacee și eczemelor. De asemenea reduce vizibil petele solare și roșeața pielii.
Îți poți face singură, o mască calmantă acasă, din 3-4 petale de trandafiri lăsate la înmuiat în apă, 2-3 ore, apoi zdrobite și amestecate cu o linguriță de miere de albine. Masca se întinde pe față și se lasă în jur de 20 de minute. Are un efect calmant extraordinar!
3. ANTIOXIDANT: Acest rol se datorează nivelului ridicat de Vitamina C din compoziție. Acest puternic antioxidant protejează celulele pielii împotriva deteriorării mai ales în cazul expunerii la soare și la poluarea din mediul înconjurător.
4. HIDRATANT: Uleiul natural de trandafir, aplicat pe piele, menține apa în interiorul celulei, prevenind deshidratarea și lăsând pielea moale și catifelată.
5. PARFUM NATURAL: Foarte multe produse organice au incluse în compoziție esență de trandafir pentru mirosul delicat și foarte plăcut.
6. TONIC: Datorită proprietăților astringente, apa de trandafir reduce porii și conferă o strălucire aparte pielii.
7. RELAXANT: Cine nu a făcut măcar o dată în viață o baie cu petale de trandafiri? În afara misiunii lor romantice, petalele de trandafir,  în aromoterapie, fac minuni pentru relaxarea și calmarea minții, dar și pentru detoxifiere.


Vă doresc relaxare plăcută!


3 TRUCURI SIMPLE PENTRU 10 ANI ÎN MINUS

Niciun comentariu

Puține dintre noi, au timp dimineața pentru un machiaj artistic. Însă 5 minute este obligatoriu să ne acordăm, chiar și atunci când suntem în graba cea mai mare. Nu de alta, dar dacă te privești în oglindă și  te vezi cu cearcăne adânci, fața ternă și obosită, deja entuziasmul s-a dus pe jumătate. Așa că, vă propun o înviorare de dimineață în 3 pași simpli, chiar dacă aveți la dispoziție foarte puțin timp:
1. CORECTORUL
Corectorul ne salvează atâta vreme cât este potrivit cu nuanța pielii noastre și tipul de ten. Alege pentru corector un ton mai deschis decât nuanța pielii tale. E foarte importantă și consistența acestuia. Pentru a evita aglutinarea în ridurile fine din jurul ochilor îți recomand un corector fluid și hidratant.
Presează puțin corector cu degetul sau cu un burețel cosmetic în jurul ochiului, insistând în zona de sub ochi, pentru a acoperi mai bine cearcănele sau pungile.
2. MASCARA
Puțin rimel pe gene face minuni, chiar și în lipsa unui machiaj al ochilor. Odată cu pierderea elasticității pielii, pleoapa superioară a ochiului are o tendință descendentă, ceea ce dă privirii o expresie tristă și îmbătrânită. Aplică rimel pe genele superioare insistând pe colțul extern al ochiului. Îți recomand să folosești un rimel rezistent la apă, pentru a preveni orice fel  de „accident” neprevăzut. Nimic nu e mai inestetic decât un rimel „curs” pe față.
3. BLUSH-UL
Am văzut multe femei care se machiază și nu folosesc blush. Mi se pare o greșeală care le costă vreo câțiva ani în plus pe chip.
În schimb „bujorii” din obraji (în cazul în care nu îi ai în mod natural) îți șterg câțiva ani buni de pe chip. Deci folosește blush-ul cu încredere. Alege un ton natural, în funcție de culoarea pielii tale, o piersicuță sau un roz pal.
Până acum, noi toate știam că trebuie să zâmbim și să ne dăm cu blush în zona pomeţilor. Total greșit, ne spune un cunoscut make-up artist. „Atunci când zâmbiți, pielea se ridează iar blush-ul crapă. De asemenea, pomeții nu sunt zona ideală să aplicați blush-ul, pentru că sunt mobili, „pică” atunci când stați serioase. Ca să găsiți zona optimă pentru blush, ce vă dă impresia optică de lifting, puneți degetul mare pe osul de la ureche și întindeți degetul arătător spre baza nasului. Acolo este osul pometelui, pe el trebuie să aplicaţi blush-ul”, ne învață Goss.
Mai ales dacă folosești fond de ten și pudra, blush-ul este obligatoriu, ca notă de final. Oricum ar fi este de preferat acest machiaj minimalist decât un machiaj încărcat și prost făcut, care te poate îmbătrâni cu ani.

Astfel în 5 minute poți fi gata de plecare cu un look proaspăt. Felul în care arătăm zi de zi este foarte important pentru noi înșine, dar și pentru cei de lângă noi!

Crinul alb

Niciun comentariu

Simbol al purității, castității și inocenței, crinul alb nu este doar o floare decorativă de o frumusețe aparte, ci datorită conținutului ei bogat în principii active, are și proprietăți medicinale: anti-inflamatorii, expectorante, diuretice, analgezice.
Este indicat pentru uz extern în probleme ginecologice, are utilizări în dermatologie pentru tratarea inflamațiilor pielii, eczemelor, ulcerațiilor, arsurilor și cuperozei.
Se poate folosi sub formă de extract hidroalcoolic, ulei, infuzie. Se pot folosi florile, bulbul sau întreaga plantă.
Una din metodele străvechi de tratament al reumatismului și de calmare a durerilor care apar în această boală, este folosirea unui extract  format din 5-6 flori de crin și alcool de 70 de grade. Amestecul se pune într-un vas de sticlă bine închis și se folosește sub formă de frecție. Florile trebuie lăsate la macerat cel puțin timp de o lună. Acest extract se poate folosi si pentru durerile de urechi care apar în otite.
Uleiul de crin este un  produs de excepție folosit în industria cosmetică. Este un foarte bun hidratant, iluminator, antirid, atenuează  roșeața și cuperoza. Este recomandat de utilizat ca și ingredient în produsele anti-pigmentare.
Uleiul de crin se mai poate folosi pentru tratarea zgârieturilor, a abceselor, a ulcerațiilor ți a fisurilor mamare.
Uleiul esențial de crin se folosește în aromoterapie cu rezultate foarte bune la cei care suferă de depresii, instaurând o stare de liniște, pace și fericire.

Crinul alb este floarea pe care Arhanghelul Gabriel o ține în mâini atunci când vestește nașterea Mântuitorului, Fecioarei Maria. Se spune că, atunci când ceri ajutorul acestui Arhanghel, el lasă ca semn al trecerii sale o floarea de crin. Aceasta este un simbol al purității, al bucuriei și al binecuvântării. Se spune că aceste flori au început să crească în Gradina Ghetsimani, un loc preferat de Iisus pentru rugăciune și unde acesta S-a rugat cu lacrimi de sânge, părăsit de ucenicii care adormiseră. Se spune că pe locul unde au curs lacrimile lui de sânge, au înflorit crini albi. 
Acest poem al lui Louise Lewin Mattews surprinde cel mai bine esența spirituală a crinilor albi:

„Easter morn with lilies fair

Fills the church with perfumes rare,
As their clouds of incense rise,
Sweetest offerings to the skies.
Stately lilies pure and white
Flooding darkness with their light,
Bloom and sorrow drifts away,
On this holy hallow’d day.
Easter Lilies bending low
in the golden afterglow,
Bear a message from the sod
To the heavenly towers of God.”

- Louise Lewin Matthews


Farmacist, Specialist in Holistic Beauty Therapy si Antiaging Therapy, Specialist in Nutritia Antiaging si Naturopatie, Manager Farmaciile Grenis. [Oana Dumitrescu] (https://lh5.googleusercontent.com/-egE2kpYpUOI/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAg/CUDh5bEAZDA/photo.jpg)