yes
no
no
no

EMOTIONAL EATING

Niciun comentariu

Nu întotdeauna mâncăm ca să ne satisfacem foamea! De multe ori apelăm la mâncare pentru o stare de confort, pentru a diminua stresul sau ca o recompensă. Din nefericire, mâncatul emoțional nu ne ajută să și rezolvăm problemele emoționale. De obicei doar te face să te simți și mai rău. Nu numai că problemele emoționale vor rămâne nerezolvate dar mâncatul te va face să te mai simți și vinovat. Primul pas este să recunoști că ai o problemă și să faci diferența între a mânca atunci când îți este foame și atunci când mănânci compulsiv, pentru ați alina o problemă emoțională.
Dacă ai mâncat vreodată un desert de exemplu, deși  ai simțit  că ești absolut sătul, înseamnă că ai experimentat mâncatul emoțional. Mâncatul emoțional se referă la a te folosi de mâncare pentru a te face pe tine să te simți mai bine și nu pentru că iți este foame, ci pentru a acoperi nevoile emoționale.
A mânca din când în când pentru plăcerea de a mânca sau ca o recompensă pentru ceva, nu este întotdeauna un lucru rău. Rău este când faci din mâncat o reacție automată pentru orice supărare, stres, plictiseală, extenuare etc. Și de aici se declanșează un ciclu nesănătos și unde de fapt problema reală nu este niciodată rezolvată.
Foamea emoțională nu poate fi satisfăcută cu mâncare. Mâncatul te poate face să te simți bine pe moment, dar apoi te umpli de frustrări că ai mâncat prea mult, te vei simți vinovat și lipsit de energie.
Cauzele cele mai comune ale mâncatului emoțional sunt:
1. STRESUL
2. PROBLEME EMOȚIONALE – cum ar fi stări de anxietate, depresie, mânie, resentimente, rușine , singurătate.
3. INFLUENȚE SOCIALE
4. OBICEIURI DIN COPILĂRIE
5. LIPSĂ DE OCUPAȚIE
Poate că te vei recunoaște măcar în una dintre aceste situații, dar pentru a putea să depistezi cauzele exacte ale unei astfel de alimentații cel mai bine ar fi să îți faci un jurnal. Începe prin ați nota ce mănânci în fiecare zi și ce evenimente din viața ta te determină să mănânci altfel. După un timp este foarte probabil să descoperi un model. Astfel ai făcut un prim pas foarte important pentru a stopa acest tip de alimentație, care te poate conduce la boli grave.
Al doilea pas este să găsești alte moduri de a umple aceste stări emoționale care te determină să deschizi frigiderul și să mănânci tot ce găsești în el. Dacă nu știi să îți controlezi emoțiile astfel încât să nu implice mâncarea, nu ai cum sa îți controlezi obiceiurile alimentare pentru o perioadă lungă de timp. DIETELE EȘUEAZĂ ATÂT DE DES PENTRU CĂ CELE MAI MULTE OFERĂ O CONDUITĂ ALIMENTARĂ  LOGICĂ, aplicabile doar persoanelor care au obiceiuri alimentare bine definite și neinfluențate de alți factori. NU FUNCTIONEAZĂ ATUNCI CÂND EMOȚIILE STĂPÂNESC MODUL ÎN CARE MĂNCĂM, cerând o recompensă în mâncare deîndată ce ies la suprafață.
Astfel chiar dacă vor slăbi o perioadă făcând eforturi foarte mari de a se abține de la mâncare, aceste persoane se vor îngrășa în cel mai scurt timp la loc și chiar mai mult.
Multe dintre persoanele care mănâncă necontrolat, nu găsesc nici o metodă de a se stăpâni atunci când începe o astfel de criză. După cum am spus anterior, mâncatul devine un automatism. Astfel încât înainte sa își dea seama, se trezesc deja cu o ciocolată în față pe care încep să o devoreze. De aceea, recomandarea psihologilor este ca atunci când începe o astfel de criză, să îți oferi 5 minute. Aceste 5 minute ar putea conta enorm în conștientizarea cercului în care intri și pentru analiza motivului pentru care te apuci de mâncat.
Și cum 5 minute s-ar putea să pară o veșnicie, e bine dacă începi și cu un minut. Important este să conștientizezi momentul în sine. Pentru început.
Dacă ai conștientizat că ai o problemă este timpul să îți impui reguli sănătoase de viață. Exercițiile fizice regulate, meditația sunt doar două dintre metodele cu care ai putea începe dacă te afli în această situație. În timp, obiceiurile sănătoase vor deveni o obișnuință.
Foarte importantă este și viața socială. Adună în jurul tău oameni pozitivi, care te fac să vezi viața dintr-o perspectivă mai pozitivă.

Dacă nu poți găsi soluții singur pentru ceea ce ți se întâmpla cere ajutor.
Pentru orice există o soluție!

author profile image
Abdelghafour

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.

Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

Farmacist, Specialist in Holistic Beauty Therapy si Antiaging Therapy, Specialist in Nutritia Antiaging si Naturopatie, Manager Farmaciile Grenis. [Oana Dumitrescu] (https://lh5.googleusercontent.com/-egE2kpYpUOI/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAg/CUDh5bEAZDA/photo.jpg)