yes
no
no
no
Niciun comentariu
           COLAGENUL –PROTEINA VITALĂ PENTRU O PIELE FRUMOASĂ
             

  
   Colagenul,elastina și keratina sunt elementele necesare pentru a avea o piele de calitate, care arată tânără și strălucitoare.Numai că aceste elemente esențiale nu se mai secretă normal in organism după o anumită vârstă.Așa că prin alimentație trebuie să asigurăm precursorii care determină formarea acestor elemente.Colagenul este o moleculă prea mare pentru a fi absorbită prin piele din cremele care pretind că fac minuni pentru piele și atenuează ridurile.
   Colagenul este cea mai importantă proteină,ea reprezentând o treime din proteinele prezente in corpul omenesc.Există mai multe tipuri de colagen , cel puțin 16 tipuri  diferite , dar cele mai importante sunt tipurile I,II,III.
   Cel mai uzual , colagenul se regăsește în piele,oase și articulații , el îndeplinind un rol structural , de susținere și de menținere a elasticității împreună cu elastina.În stratul de mijloc al pielii , dermul, colagenul ajută la formarea unei rețele fibroase , în care noile celule pot crește.Colagenul este deasemenea implicat și în îndepărtarea și restaurarea celulelor moarte ale pielii.
   Producția naturală de colagen scade odată cu vârsta, modificându-se integritatea structurală a pielii,apariția ridurilor,lăsarea pielii și slăbirea cartilajelor din articulații.
   Sinteza colagenului începe să scadă în jurul vârstei de 40 de ani , reducându-se dramatic în jurul vârstei de 50 de ani ,iar  pentru femei în  mod specific ,odată cu instalarea menopauzei.
   Deși există forme de colagen hidrolizat sub formă de suplimente alimentare , care sunt recomandate a se consuma după o anumită vârstă , noi trebuie să asigurăm din alimentație, precursorii necesari formarii colagenului pe care organismul nu îl mai sintetizează în mod natural.
    Cele mai importante alimente care pot asigura sinteza colagenului sunt:
1.      Legumele de culoare verde închis sunt prima alegere pe lista alimentelor care conțin precursori ai colagenului.Cele mai importante sunt:spanacul,varza,asparagus și salata kale.Acestea conțin un antioxidant numit luteină,sunt bogate în vitamina C ,iar consumul lor regulat , crește capacitatea organismului uman de a produce colagen.
2.      Fasolea ajută organismul în a produce acid hialuronic – substanță anti-aging vitală.S-a demonstrat că,consumul regulat a două linguri de fasole în fiecare zi asigură producerea acestei substanțe in organism.Fasolea poate înlocui cu succes consumul de carne roșie ,putând asigura o mare parte din  necesarul de proteine zilnic.
3.      Fructele și legumele roșii sunt de asemenea precursori excelenți pentru colagen, iar prezența licopenilor din aceste alimente are un important rol antioxidant.Sfecla roșie,roșiile proaspete,ardeiul roșu ar trebuie adăugate in alimentația zilnică.
4.      Vitamina C din fructe și legume este unul din cei mai importanți precursori pentru colagen.Această vitamină se găsește în cantitate mare in portocale,lamâie și căpșuni.
5.      Afinele sunt fructele care conțin cea mai mare cantitate de antioxidanți,având capacitatea de a proteja pielea împotriva degradării produse de radicalii liberi,cei mai importanți factori care accelerează procesul de îmbătrânire.
6.      Acizii Omega creează un mediu propice sintezei colagenului.Somonul și tonul sunt surse excelente de acizi grași .Semințele de in sunt o sursă majoră de acizi grași Omega 3.În mod natural celulele  pielii sunt înconjurate de un strat protector de grasime,astfel încât cu cât este mai mare aportul de Omega 3 cu atât acest strat va fi mai puternic.Deasemenea nucile ,alunele,nucile pecan sunt bogate în acizi grași Omega 3.
7.      Vitamina A este deasemenea implicată în a menține un nivel ridicat de colagen.Aceasta se găsește în cantități mari în morcovi,pepene galben și cartofi dulci.
8.      Ciocolata cu un conținut mai mare de 80% cacao,prin conținutul mare de antioxidanți protejează pielea împotriva radiacalilor liberi.De asemenea studii arată că după consumul de ciocolată neagră crește fluxul de nutrienți și gradul de hidratare din piele.
9.      Mierea de Manuka are proprietăți de excepție pentru piele.Este folosită de secole pentru proprietățile ei de suport a tuturor proceselor normale ale pielii,de menținere a gradului de hidratare,de vindecare,de întinerire.Ajută la sinteza colagenului și folosită cu regularitate ajută la aprevenirea ridurilor și liniilor fine.Este un foarte puternic antioxidant datorită substanțelor pe care le conține.
10.  Avocado nu trebuie să lipsească din alimentația zilnică, dacă vrem să ne menținem pielea tânără.Uleiul de avocado este profund hidratant și este foarte compatibil uleiului pe care pielea îl produce în mod natural.Ajută la regenerarea pielii afectată de radicalii liberi , diminuarea petelor și refacerea pielii cu cicatrici,semne sau răni.Uleiul de avocado este atât de important deoarece s-a dovedit stiințific că stimulează producția de colagen și crește cantitatea de colagen solubil prezent in derm.
11.     Doar pielea singură are proteine in procent de 25%.Așa că dacă vrem să îi asiguram  pielii necesarul de proteine trebuie să consumăm alimente care sunt bogate în proteine de bună calitate,adică o varietate de legume verzi și anumite sortimente de carne , cum ar fi somonul sălbatic,sardinele și fructele de mare,quinoa,nuci și semințe,ouă. 
Astfel printr-o dietă echilibrată ,conținând alimentele menționate mai sus , putem preveni diminuarea cantității de colagen din organismul nostru,proteină atât de importantă pentru menținerea calității pielii.


MIJLOACE NATURALE DE ÎNFRÂNGERE A DEPRESIEI

Niciun comentariu

Nu există nici o îndoială asupra nevoii de a contracara depresia: starea de depresie este de 10 ori mai frecvent întâlnită decât în anii 1950. În Marea Britanie, aproximativ 15% dintre oameni sunt catalogați clinic ca fiind depresivi. De fapt, estimativ, o consultație medicală din trei, implică pacienți cu probleme de sănătate mintală, cum ar fi depresia.
Depresia este de asemenea cauza principală a sinuciderilor, revendicând 3000 de vieți anual, și reprezintă acum A DOUA,  dintre cele mai comune cauze ale morții în rândul tinerilor cu vârste între 15 și 24 de ani.
Important este de reținut, că rareori există o singură cauză pentru setul de simptome pe care le numim depresie sau un singur tratament.
Nivelurile joase de serotonină sunt asociate cu stările de depresie, în timp ce nivelurile joase de dopamină, adrenalină și noradrenalină sunt asociate cu lipsa motivației. Majoritatea medicamentelor prescrise au ca scop corectarea acestor dezechilibre, dar au efecte secundare nedorite. Există însă câteva substanțe asupra cărora s-au efectuat o serie de studii, care au demonstrat eficiența lor în ameliorarea simptomelor întâlnite în stările de depresie:
5-HIDROXITRIPTOFAN (5-HTP) metabolitul intermediar între aminoacidul L-triptofan și serotonina , denumită și substanța fericirii. Este un extras din boabele plantei africane Griffonia Simplicifolia. Mai multe studii compară această plantă cu antidepresivele. 5-HTP-ul funcționează bine în reducerea stării de depresie, a anxietății, simptomelor fizice și a insomniei. În plus, suplimentul a cauzat mult mai puține reacții adverse și mai puțin importante. De asemenea reduce pofta de alimente cu indice glicemic ridicat și de carbohidrați. La  rândul său acest lucru reduce aportul caloric și îmbunătățește pierderea în greutate.

SUNĂTOAREA - PLANTA FERICIRII
Sunătoarea este unul din cele mai studiate produse naturiste. Funcționează la fel ca și antidepresivele triciclice, dar are mai puține efecte secundare. Într-un studiu german în care s-au folosit 300 mg de sunătoare, 66% dintre pacienții diagnosticați cu depresie ușoară până la moderat - severă și-au îmbunătățit starea.
Cum funcționează sunătoarea este încă un mister. Cercetări recente dovedesc că hipericina,unul din ingredientele majore ale plantei,este posibil să acționeze prin inhibarea reabsorbției de serotonină și dopamină.
CROMUL ȘI DEPRESIILE ATIPICE
Se știe de mult timp că suplimentarea mineralului crom,de obicei prin administrarea unei tablete de 200 mcg,ajută la stabilizarea zahărului în sânge.Dacă nu există suficient crom,insulina-hormonul care transportă excesul de glucoză din sânge spre corp și creier-nu poate funcționa.Mulțumită însă cercetărilor efectuate de profesorul Malcolm McLeod de la Universitatea Carolina de Nord,cromul s-a dovedit a fi, nu doar un nutrient vital pentru stabilitatea glicemiei,dar și un antidepresiv extrem de eficient pentru aceia cu depresie atipica-adica persoane deprimate care iau în greutate,se simt obosiți tot timpul,nu se pot abține de la consumul carbohidraților și ar putea dormi încontinuu,spre deosebire de cei ce suferă de depresia clasică,ale cărei simtome sunt pierderea în greutate și insomnia.
Legătura între depresie și nivelul glicemiei este cunoscută de mult timp.Doi epidemiologi de la Johns Hopkins School of Medicine au descoperit că incidența diabetului în cazul persoanelor deprimate este de 2,5 ori mai mare decât în cazul populației normale.Adeseori,depresia precede diabetul cu două până la trei decade.
Nivelurile de crom scad odată cu vârsta și ,prin urmare,cu cât suntem mai în vârstă,cu atât mai mare nevoie de crom.Regimurile noastre alimentare sunt oricum deficitare în acest mineral,și,de aceea trebuie să avem grijă,întrucât cu cât mâncăm mai mulți carbohidrați cu eliberare rapidă,cu atât pierdem mai mult crom. Stresul este un alt element care diminuează cromul.
MAGNEZIUL
Un alt mineral care ar putea să ne îmbunătățească stare emoțională este magneziul.Un studiu realizat în SUA,asupra pacienților cu depresie majoră a dovedit recuperarea rapidă a acestora,în mai puțin de o săptămână,prin simpla administrare a 125 până la 300 mg de magneziu la fiecare masă și la culcare.După zinc ,magneziul este al doilea cel mai cunoscut mineral deficitar.Unul din motivele majore este că în zilele noastre alimentele conțin mai puțin magneziu decât conțineau acum 100 de ani.Nu doar că populația consumă în cea mai mare parte produse rafinate dar însăși materia primă conține adesea de departe mult mai puțini nutrienți vitali,cum ar fi magneziul,întrucât provine din soluri impregnate cu fertilizatori chimici.
Dar nu numai dieta precară este vinovată de incidența crescută a depresiei .Stresul cronic scade și el magneziul,crescând în același timp stresul oxidativ.
Spanacul,nucile ,semințele sunt surse excelente de magneziu.
VITAMINELE DIN GRUPUL B
Dacă suntem deprimați, s-ar putea să avem carențe de vitamine din grupul B.Există 4 vitamine B(B2,B6,B12 și acidul folic) vitale pentru metilare,procesul care menține chimia creierului în echilibru.Se știe că metilarea defectuoasă,indicată print-un nivel ridicat de homocisteină,este puternic asociată cu depresia.De regulă ,în jur de o treime dintre oameni depistați cu depresie au niveluri scăzute de acid folic.
GRĂSIMILE POTRIVITE PENTRU A RĂMÂNE FERICIȚI
Vitaminele B și acidul folic joacă un rol crucial în modul în care creierul își produce grăsimile esențiale.Cu cât nivelurile de grăsimi omega-3 din sânge sunt mai ridicate,cu atât vor fi și nivelurile de serotonină.Un studiu a arătat că persoanele care mănâncă pește sunt mai puțin predispuse la depresie.Aceia care consumă ulei de ficat de cod au avut cea mai joasă incidență de depresie.O explicație ar putea fi faptul că acești acizi grași esențiali ajută la construcția conexiunilor neuronale ale creierului nostru , precum și a receptorilor pentru neurotransmițători.Prin urmare,cu cât sunt mai multe grăsimi omega-3 în sânge,cu atât mai multe șanse sunt de a se produce serotonină.

Pe scurt Patrick Halford ,un mare nume în nutriție la nivel mondial recomandă:
-suplimentarea dietei cu acizi omega proveniți din consumul de pește sau suplimente alimentare
-vitaminele din complexul B și acid folic
-5-HTP Sau Triptofan
-Suplimentarea aminoacizilor Fenilalanină și tirozină
-Suplimentarea cu  Magneziu și Crom

Important este să asigurăm creierului toate substanțele necesare unei bune funcționări!

Să nu uităm de sport și alimentație , care sunt două elemente de bază pentru o bună funcționare a aorganismului!Și nu uita depresia nu este un moft ,este o boală.Să nu-ți fie rușine să ceri ajutor!




Farmacist, Specialist in Holistic Beauty Therapy si Antiaging Therapy, Specialist in Nutritia Antiaging si Naturopatie, Manager Farmaciile Grenis. [Oana Dumitrescu] (https://lh5.googleusercontent.com/-egE2kpYpUOI/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAg/CUDh5bEAZDA/photo.jpg)