yes
no
no
no

MIJLOACE NATURALE DE ÎNFRÂNGERE A DEPRESIEI

Niciun comentariu

Nu există nici o îndoială asupra nevoii de a contracara depresia: starea de depresie este de 10 ori mai frecvent întâlnită decât în anii 1950. În Marea Britanie, aproximativ 15% dintre oameni sunt catalogați clinic ca fiind depresivi. De fapt, estimativ, o consultație medicală din trei, implică pacienți cu probleme de sănătate mintală, cum ar fi depresia.
Depresia este de asemenea cauza principală a sinuciderilor, revendicând 3000 de vieți anual, și reprezintă acum A DOUA,  dintre cele mai comune cauze ale morții în rândul tinerilor cu vârste între 15 și 24 de ani.
Important este de reținut, că rareori există o singură cauză pentru setul de simptome pe care le numim depresie sau un singur tratament.
Nivelurile joase de serotonină sunt asociate cu stările de depresie, în timp ce nivelurile joase de dopamină, adrenalină și noradrenalină sunt asociate cu lipsa motivației. Majoritatea medicamentelor prescrise au ca scop corectarea acestor dezechilibre, dar au efecte secundare nedorite. Există însă câteva substanțe asupra cărora s-au efectuat o serie de studii, care au demonstrat eficiența lor în ameliorarea simptomelor întâlnite în stările de depresie:
5-HIDROXITRIPTOFAN (5-HTP) metabolitul intermediar între aminoacidul L-triptofan și serotonina , denumită și substanța fericirii. Este un extras din boabele plantei africane Griffonia Simplicifolia. Mai multe studii compară această plantă cu antidepresivele. 5-HTP-ul funcționează bine în reducerea stării de depresie, a anxietății, simptomelor fizice și a insomniei. În plus, suplimentul a cauzat mult mai puține reacții adverse și mai puțin importante. De asemenea reduce pofta de alimente cu indice glicemic ridicat și de carbohidrați. La  rândul său acest lucru reduce aportul caloric și îmbunătățește pierderea în greutate.

SUNĂTOAREA - PLANTA FERICIRII
Sunătoarea este unul din cele mai studiate produse naturiste. Funcționează la fel ca și antidepresivele triciclice, dar are mai puține efecte secundare. Într-un studiu german în care s-au folosit 300 mg de sunătoare, 66% dintre pacienții diagnosticați cu depresie ușoară până la moderat - severă și-au îmbunătățit starea.
Cum funcționează sunătoarea este încă un mister. Cercetări recente dovedesc că hipericina,unul din ingredientele majore ale plantei,este posibil să acționeze prin inhibarea reabsorbției de serotonină și dopamină.
CROMUL ȘI DEPRESIILE ATIPICE
Se știe de mult timp că suplimentarea mineralului crom,de obicei prin administrarea unei tablete de 200 mcg,ajută la stabilizarea zahărului în sânge.Dacă nu există suficient crom,insulina-hormonul care transportă excesul de glucoză din sânge spre corp și creier-nu poate funcționa.Mulțumită însă cercetărilor efectuate de profesorul Malcolm McLeod de la Universitatea Carolina de Nord,cromul s-a dovedit a fi, nu doar un nutrient vital pentru stabilitatea glicemiei,dar și un antidepresiv extrem de eficient pentru aceia cu depresie atipica-adica persoane deprimate care iau în greutate,se simt obosiți tot timpul,nu se pot abține de la consumul carbohidraților și ar putea dormi încontinuu,spre deosebire de cei ce suferă de depresia clasică,ale cărei simtome sunt pierderea în greutate și insomnia.
Legătura între depresie și nivelul glicemiei este cunoscută de mult timp.Doi epidemiologi de la Johns Hopkins School of Medicine au descoperit că incidența diabetului în cazul persoanelor deprimate este de 2,5 ori mai mare decât în cazul populației normale.Adeseori,depresia precede diabetul cu două până la trei decade.
Nivelurile de crom scad odată cu vârsta și ,prin urmare,cu cât suntem mai în vârstă,cu atât mai mare nevoie de crom.Regimurile noastre alimentare sunt oricum deficitare în acest mineral,și,de aceea trebuie să avem grijă,întrucât cu cât mâncăm mai mulți carbohidrați cu eliberare rapidă,cu atât pierdem mai mult crom. Stresul este un alt element care diminuează cromul.
MAGNEZIUL
Un alt mineral care ar putea să ne îmbunătățească stare emoțională este magneziul.Un studiu realizat în SUA,asupra pacienților cu depresie majoră a dovedit recuperarea rapidă a acestora,în mai puțin de o săptămână,prin simpla administrare a 125 până la 300 mg de magneziu la fiecare masă și la culcare.După zinc ,magneziul este al doilea cel mai cunoscut mineral deficitar.Unul din motivele majore este că în zilele noastre alimentele conțin mai puțin magneziu decât conțineau acum 100 de ani.Nu doar că populația consumă în cea mai mare parte produse rafinate dar însăși materia primă conține adesea de departe mult mai puțini nutrienți vitali,cum ar fi magneziul,întrucât provine din soluri impregnate cu fertilizatori chimici.
Dar nu numai dieta precară este vinovată de incidența crescută a depresiei .Stresul cronic scade și el magneziul,crescând în același timp stresul oxidativ.
Spanacul,nucile ,semințele sunt surse excelente de magneziu.
VITAMINELE DIN GRUPUL B
Dacă suntem deprimați, s-ar putea să avem carențe de vitamine din grupul B.Există 4 vitamine B(B2,B6,B12 și acidul folic) vitale pentru metilare,procesul care menține chimia creierului în echilibru.Se știe că metilarea defectuoasă,indicată print-un nivel ridicat de homocisteină,este puternic asociată cu depresia.De regulă ,în jur de o treime dintre oameni depistați cu depresie au niveluri scăzute de acid folic.
GRĂSIMILE POTRIVITE PENTRU A RĂMÂNE FERICIȚI
Vitaminele B și acidul folic joacă un rol crucial în modul în care creierul își produce grăsimile esențiale.Cu cât nivelurile de grăsimi omega-3 din sânge sunt mai ridicate,cu atât vor fi și nivelurile de serotonină.Un studiu a arătat că persoanele care mănâncă pește sunt mai puțin predispuse la depresie.Aceia care consumă ulei de ficat de cod au avut cea mai joasă incidență de depresie.O explicație ar putea fi faptul că acești acizi grași esențiali ajută la construcția conexiunilor neuronale ale creierului nostru , precum și a receptorilor pentru neurotransmițători.Prin urmare,cu cât sunt mai multe grăsimi omega-3 în sânge,cu atât mai multe șanse sunt de a se produce serotonină.

Pe scurt Patrick Halford ,un mare nume în nutriție la nivel mondial recomandă:
-suplimentarea dietei cu acizi omega proveniți din consumul de pește sau suplimente alimentare
-vitaminele din complexul B și acid folic
-5-HTP Sau Triptofan
-Suplimentarea aminoacizilor Fenilalanină și tirozină
-Suplimentarea cu  Magneziu și Crom

Important este să asigurăm creierului toate substanțele necesare unei bune funcționări!

Să nu uităm de sport și alimentație , care sunt două elemente de bază pentru o bună funcționare a aorganismului!Și nu uita depresia nu este un moft ,este o boală.Să nu-ți fie rușine să ceri ajutor!




author profile image
Abdelghafour

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.

Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

Farmacist, Specialist in Holistic Beauty Therapy si Antiaging Therapy, Specialist in Nutritia Antiaging si Naturopatie, Manager Farmaciile Grenis. [Oana Dumitrescu] (https://lh5.googleusercontent.com/-egE2kpYpUOI/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAg/CUDh5bEAZDA/photo.jpg)