yes
no
no
no
Niciun comentariu
           COLAGENUL –PROTEINA VITALĂ PENTRU O PIELE FRUMOASĂ
             

  
   Colagenul,elastina și keratina sunt elementele necesare pentru a avea o piele de calitate, care arată tânără și strălucitoare.Numai că aceste elemente esențiale nu se mai secretă normal in organism după o anumită vârstă.Așa că prin alimentație trebuie să asigurăm precursorii care determină formarea acestor elemente.Colagenul este o moleculă prea mare pentru a fi absorbită prin piele din cremele care pretind că fac minuni pentru piele și atenuează ridurile.
   Colagenul este cea mai importantă proteină,ea reprezentând o treime din proteinele prezente in corpul omenesc.Există mai multe tipuri de colagen , cel puțin 16 tipuri  diferite , dar cele mai importante sunt tipurile I,II,III.
   Cel mai uzual , colagenul se regăsește în piele,oase și articulații , el îndeplinind un rol structural , de susținere și de menținere a elasticității împreună cu elastina.În stratul de mijloc al pielii , dermul, colagenul ajută la formarea unei rețele fibroase , în care noile celule pot crește.Colagenul este deasemenea implicat și în îndepărtarea și restaurarea celulelor moarte ale pielii.
   Producția naturală de colagen scade odată cu vârsta, modificându-se integritatea structurală a pielii,apariția ridurilor,lăsarea pielii și slăbirea cartilajelor din articulații.
   Sinteza colagenului începe să scadă în jurul vârstei de 40 de ani , reducându-se dramatic în jurul vârstei de 50 de ani ,iar  pentru femei în  mod specific ,odată cu instalarea menopauzei.
   Deși există forme de colagen hidrolizat sub formă de suplimente alimentare , care sunt recomandate a se consuma după o anumită vârstă , noi trebuie să asigurăm din alimentație, precursorii necesari formarii colagenului pe care organismul nu îl mai sintetizează în mod natural.
    Cele mai importante alimente care pot asigura sinteza colagenului sunt:
1.      Legumele de culoare verde închis sunt prima alegere pe lista alimentelor care conțin precursori ai colagenului.Cele mai importante sunt:spanacul,varza,asparagus și salata kale.Acestea conțin un antioxidant numit luteină,sunt bogate în vitamina C ,iar consumul lor regulat , crește capacitatea organismului uman de a produce colagen.
2.      Fasolea ajută organismul în a produce acid hialuronic – substanță anti-aging vitală.S-a demonstrat că,consumul regulat a două linguri de fasole în fiecare zi asigură producerea acestei substanțe in organism.Fasolea poate înlocui cu succes consumul de carne roșie ,putând asigura o mare parte din  necesarul de proteine zilnic.
3.      Fructele și legumele roșii sunt de asemenea precursori excelenți pentru colagen, iar prezența licopenilor din aceste alimente are un important rol antioxidant.Sfecla roșie,roșiile proaspete,ardeiul roșu ar trebuie adăugate in alimentația zilnică.
4.      Vitamina C din fructe și legume este unul din cei mai importanți precursori pentru colagen.Această vitamină se găsește în cantitate mare in portocale,lamâie și căpșuni.
5.      Afinele sunt fructele care conțin cea mai mare cantitate de antioxidanți,având capacitatea de a proteja pielea împotriva degradării produse de radicalii liberi,cei mai importanți factori care accelerează procesul de îmbătrânire.
6.      Acizii Omega creează un mediu propice sintezei colagenului.Somonul și tonul sunt surse excelente de acizi grași .Semințele de in sunt o sursă majoră de acizi grași Omega 3.În mod natural celulele  pielii sunt înconjurate de un strat protector de grasime,astfel încât cu cât este mai mare aportul de Omega 3 cu atât acest strat va fi mai puternic.Deasemenea nucile ,alunele,nucile pecan sunt bogate în acizi grași Omega 3.
7.      Vitamina A este deasemenea implicată în a menține un nivel ridicat de colagen.Aceasta se găsește în cantități mari în morcovi,pepene galben și cartofi dulci.
8.      Ciocolata cu un conținut mai mare de 80% cacao,prin conținutul mare de antioxidanți protejează pielea împotriva radiacalilor liberi.De asemenea studii arată că după consumul de ciocolată neagră crește fluxul de nutrienți și gradul de hidratare din piele.
9.      Mierea de Manuka are proprietăți de excepție pentru piele.Este folosită de secole pentru proprietățile ei de suport a tuturor proceselor normale ale pielii,de menținere a gradului de hidratare,de vindecare,de întinerire.Ajută la sinteza colagenului și folosită cu regularitate ajută la aprevenirea ridurilor și liniilor fine.Este un foarte puternic antioxidant datorită substanțelor pe care le conține.
10.  Avocado nu trebuie să lipsească din alimentația zilnică, dacă vrem să ne menținem pielea tânără.Uleiul de avocado este profund hidratant și este foarte compatibil uleiului pe care pielea îl produce în mod natural.Ajută la regenerarea pielii afectată de radicalii liberi , diminuarea petelor și refacerea pielii cu cicatrici,semne sau răni.Uleiul de avocado este atât de important deoarece s-a dovedit stiințific că stimulează producția de colagen și crește cantitatea de colagen solubil prezent in derm.
11.     Doar pielea singură are proteine in procent de 25%.Așa că dacă vrem să îi asiguram  pielii necesarul de proteine trebuie să consumăm alimente care sunt bogate în proteine de bună calitate,adică o varietate de legume verzi și anumite sortimente de carne , cum ar fi somonul sălbatic,sardinele și fructele de mare,quinoa,nuci și semințe,ouă. 
Astfel printr-o dietă echilibrată ,conținând alimentele menționate mai sus , putem preveni diminuarea cantității de colagen din organismul nostru,proteină atât de importantă pentru menținerea calității pielii.


author profile image
Abdelghafour

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.

Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

Farmacist, Specialist in Holistic Beauty Therapy si Antiaging Therapy, Specialist in Nutritia Antiaging si Naturopatie, Manager Farmaciile Grenis. [Oana Dumitrescu] (https://lh5.googleusercontent.com/-egE2kpYpUOI/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAg/CUDh5bEAZDA/photo.jpg)