yes
no
no
no

MITUL CELOR 8 PAHARE DE APA PE ZI

Niciun comentariu



   

Mitul celor 8 pahare de apa pe zi , a aparut in lumina reflectoarelor in 2012 , cand in Australian Journal of Public Health , s-a publicat un articol de catre un profesor de nutritie de la Universitatea  La Trobe din Australia , in care se incuraja consumul a minim 8 pahare de apa pe zi , punandu-se in evidenta efectul deshidratarii asupra organismului uman.
 Mitul s-a propagat, ajungandu-se in zilele noastre la o isterie generala vis-a –vis de consumul de apa.Toata lumea uita sa precizeze, ca acest calcul a fost facut raportat la Australia , o tara cu o temperatura specifica , destul de ridicata , cu un anumit grad de umiditate , care favorizeaza excretia apei din organism prin transpiratie si raportat la consumul a 2500 de CALORII PE ZI!Toata lumea e sigura ca mananca atat de mult?
   DA , este adevarat ca trebuie sa ne hidratam , DA este adevarat ca organismul nostru  are nevoie de apa pentru a duce la indeplinire toate functiile biochimice si metabolice , insa fiecare organism are o chimie proprie.Nu exista doua fiinte identice pe acest Pamant , cel putin din informatiile pe care le detinem pana in acest moment.
   Tot auzim de o vreme de cele 8 pahare zilnice , reprezentand minimul de apa pe care ar trebui sa  il consumam .In reclamele din media se incurajeaza consumul a cat mai multa apa...cel putin doi litri de apa pe zi.Interese economice as spune , desi poate multi dintre cititori nu vor fi de acord cu mine.
  Dar daca este sa spunem lucrurilor pe nume , cam asa este.Impactul media asupra psihicului oamenilor este colosal.Si apoi in zilele noastre toata lumea se uita la televizor si asculta radioul.Nimeni nu specifica in aceste reclame care este maximul de apa pe care il poti consuma si cat de daunatoare poate fi pentru organism consumul a unei cantitati prea mare de apa.Pentru ca da , exista si “prea mult” , si acest prea mult este foarte daunator pentru sanatate.
  Sa vedem de ce...
1        1. Corpul nostru nu  proceseaza la fel apa consumata ca atare si cea  provenita din alimente.Cumva corpul nostru absoarbe si utilizeaza mai bine apa provenita din alimente.Astfel mai multe studii arata ca aceeasi cantitate de apa regasita intr-o masa constituita din fructe si legume satisface mult mai bine nevoia de apa a organismului decat o portie de apa bauta ca atare.
Probabil de aici si provine senzatia de sete pe care o avem cateodata , indiferent cat de multe pahare de apa bem(avem senzatia ca nu ne-am saturat).
Apa respectiva  pur si simplu nu ne hidrateaza , nu satisface nevoia de apa a organismului.

   2.Calitatea apei consumate ca atare poate fi indoielnica de cele mai multe ori si aici nu ma refer doar la apa de la robinet.
Cea mai pura apa disponibila este cea care se regaseste in fructe si legume si care déjà este filtrata de membranele lor celulare.

   3.Atunci cand recomanzi consumul a doi litri de apa pe zi , trebuie luata in calcul si apa care provine din alimentele consumate zilnic.

   4.Asa cum organismul nostru  are inteligenta de a ne da semnale pentru senzatia de foame ,pentru  somn , pentru procesele excretorii si pentru alte sute de senzatii cu care ne confruntam zilnic , haideti sa-i dam mai mult credit si sa fim siguri ca atunci cad are nevoie de apa ne va cere.

   5.Ingestia  unei anumite cantitati de apa trebuie sa se faca in functie de alimentatia individului in cauza , de consumul de energie zilnic , de mediul in care lucreaza si traieste , de temperatura mediului ambient etc

   6.In cazul consumului unei cantitati prea mare de apa poate aparea fenomenul numit HIPONATREMIE , stare in care echilibrul electrolitic este grav afectat prin excretia unei cantitati prea mari de sodiu.Creierul este grav afectat putand surveni chiar si moartea!!!
 Acest lucru poate surveni in special in cazurile in care ingestia apei se face intr-o perioada scurta de timp , spre exemplu  2 -3 litri consumati in decurs de o ora.
  Conform National Academy of Science Food And Nutrition , nu exista o cantitate de apa fixa pe care trebuie sa o consumam , ci trebuie sa adaptam cantitatea de apa consumata, in functie de cele relatate mai sus.O recomandare aproximativa ar fi de 1.9 litri pentru un barbat adult , INCLUSIV APA DIN ALIMENTE si de 1.7 litri de apa pentru femei DIN TOATE SURSELE CUMULATE.

    7.Unul din cei mai buni indicatori ca ai consumat suficienta apa este urina.Aceasta trebuie sa fie de culoare galben foarte deschis - transparent si sa nu aiba un miros urat.

     Invatand sa ne ascultam corpul , el ne va transmite exact de ceea ce are nevoie!

   Am adunat aceste date auzind de indicatii pentru un consum exagerat de mare de apa, din partea unor “nutritionisti” , care pun in pericol viata pacientilor lor , neinformandu-se din surse medicale , studii si cercetari reale despre acest lucru.



author profile image
Abdelghafour

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.

Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

Farmacist, Specialist in Holistic Beauty Therapy si Antiaging Therapy, Specialist in Nutritia Antiaging si Naturopatie, Manager Farmaciile Grenis. [Oana Dumitrescu] (https://lh5.googleusercontent.com/-egE2kpYpUOI/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAg/CUDh5bEAZDA/photo.jpg)