yes
no
no
no

Clatite cu faina de ovaz si pudra de roscove

Niciun comentariu

                      Fotografia postată de Oana Dumitrescu.




    O reteta delicioasa,cu ingrediente super sanatoase,ceva ce poate inlocui cu succes orice dulce vizat de copii prin supermarketuri.Pe cat posibil , avem datoria, ca parinti sa-i protejam cat mai mult de otravurile din pungile frumos ambalate si cu reclama media.

    Ingrediente:

 *Faina de ovaz                         - 150 gr
 *Pudra de roscove                    - 1/2 lingurita
 *Cacao                                      -1 lingura
 *Zahar brun                              - 1 lingura(optional poti pune si miere).Adaug miere sau zahar pentru ca pudra de roscove da senzatia unui condiment si atunci trebuie estompata cu un gust dulce.
 *Un praf de sare
 *2 Oua
 *Iaurt gras(de preferat de casa) - 3 linguri
 *Apa minerala                           - 100 ml(sau mai mult in functie de consistenta pe care vrei sa o dai aluatului)
  * Ulei de floarea soarelui           - 2 linguri (poti pune ulei de cocos topit in locul uleiului de floarea soarelui)

    Mod de preparare:

   Intr-un castron de sticla se amesteca faina de ovaz cu pudra de roscove si cacao.Se separa albusurile de galbenusuri.Albusurile se bat spuma cu un praf de sare.Galbenusurile se freaca spuma cu zaharul sau mierea,dupa care se adauga iaurtul si uleiul de cocos.Se amesteca toate cu o lingura de lemn si se adauga treptat peste amestecul de faina si cacao.La sfarsit adaugi albusurile batute spuma.Daca vrei sa faci pancakes, lasi aluatul asa gros.Daca nu, adaugi apa minerala pana la consistenta dorita.
   Se coc in tigaie si se servesc cu dulceata de casa.Eu anul acesta am avut norocul sa gasesc niste prune foarte dulci,astfel incat am facut un magiun excelent fara sa adaug nici un gram de zahar.Lucky me..:).Enjoy!

De ce sa te opresti din diete?

Niciun comentariu


                                       
   

    E atat de simplu!Trebuie doar sa te apuci de mancat.Nu ai cum sa slabesti si sa mentii greutatea,daca te infometezi.Si asta pentru ca,asa functionam de milioane de ani.Nu putem schimba atatia ani de evolutie.Pentru a supravietui specia umana a dezvoltat ceea ce numim ‘’rezerve’’.Atunci cand organismul primeste semnale de la creier, ca ar putea urma o perioada in care sa nu primeasca suficienti nutrienti ,mare parte a ceea ce mancam se depoziteaza in rezerve,consumandu-se minimul pentru procesele de baza.
  De aceea in timpul unei cure de slabire,organismul este epuizat.Chiar daca reusesti sa slabesti urmand vreo cura miraculoasa,in 95% din cazuri ,in maxim 6 luni te ingrasi la loc si chiar mai mult.Asta pentru ca , organismul depune in continuare tot in rezerve,pentru perioadele de infometare pe care le promiti ca le vei avea din nou.
  Ingrasarea este in mintea noastra.Daca ii dai organismului toti nutrientii de care are nevoie zilnic si nu il infometezi,el are inteligenta dobandita in milioane de ani de a-si echilibra singur greutatea.Doar asigura-l ca va primi tot ce are nevoie.
  Daca la infometare ,adaugi si sport in exces,esecul este garantat.Si nu e vorba aici numai de greutate,ci si de sanatate.
  Asa ca, mananca echilibrat,constant de 5 ori pe zi,putin la fiecare masa(eu recomand un singur fel de mancare ) , nu rontai nimic intre mese si pretuieste-ti corpul.Altul de rezerva nu ai!Nu-i vorbi urat,nu il infometa si asculta-l.El iti transmite informatii pretioase despre ce are nevoie.Iti garantez ca atunci cand, constant ii dai maximul de nutrienti necesari zilnic,el se va recalibra singur.
  Nu mai folosi in limbajul tau deloc cuvintele ‘dieta’ si ‘cura’.Au un impact emotional negativ , transmitand semnale organismului ca incepe o perioada de infometare.Si asa incepe ingrasarea!
  Opreste-te din diete si incepe sa traiesti!

Chiftelute din naut la cuptor

Niciun comentariu



   

  Fotografia postată de Oana Dumitrescu.
  Pentru ca nu mai prajesc de multa vreme nimic,caut sa adaptez retetele pentru varianta de ''la cuptor''.Va asigur ca aceasta reteta este delicioasa si in varianta fara prajire in ulei.Proprietatile  nautului sunt exceptionale , putand inlocui cu succes carnea,avand proteine de cea mai buna calitate(ca si fasolea).Nautul contine fibre,proteine,minerale , este o veritabila sursa de fier,stabilizeaza nivelul zaharului din sange,scade nivelul colesterolului.Il recomand adeseori in programele mele de slabit si de schimbare a stilului de viata.


      Ingrediente

*Naut        -500 gr (nautul se lasa la inmuiat de cu seara si se fierbe aproximativ 50 de minute cu 1/2 lingurita de bicarbonat)
*4 Catei de usturoi pisati
*O ceapa mica tocata fin
*1 Morcov mic dat prin razatoarea fina
*2 linguri faina de naut ( sau orice fel de alta faina;daca nu vrei sa adaugi faina poti pune la inmuiat doua felii de paine , indepartezi coaja,storci miezul foarte bine si il mixezi cu nautul)
*2 lingurite pasta de susan
*o lingurita de boia dulce
*coriandru
sare si piper dupa gust

   Mod de preparare

 Nautul fiert se mixeaza impreuna cu pasta de susan , dupa care cu o lingura de lemn se amesteca pe rand celelalte ingrediente.Se modeleaza chiftelutele in forma dorita si se aseaza intr-o tava acoperita cu hartie de copt.Se incalzeste cuptorul la 180 grade si se lasa chiftelutele pana se rumenesc usor(aproximativ 25 de minute).Se serveste cu salata de varza.Pofta mare!
Niciun comentariu

Supa Crema de Broccoli

Niciun comentariu


  Fotografia postată de Oana Dumitrescu. Fotografia postată de Oana Dumitrescu.

   Cei care ma cunosc , prieteni si pacienti,stiu ca pun mare pret pe supele crema.Inafara de faptul ca sunt delicioase , le poti gati de asa natura incat sa beneficiezi de cea mai mare parte a nutrientilor, care de obicei se pierd prin fierbere.Daca nu mergi pe o varianta Raw Vegana, o supa crema de broccoli se face cam asa:

  Ingrediente pentru 4 portii:

  Morcov                   - 2 buc
  Patrunjel radacina  - 1 buc
  Telina                     - 1/2 buc (eu nu pun prea multa telina din cauza gustului prea patrunzator)
   Ceapa                     - 1 buc (medie) 
  Cartofi                     - 2 buc (medii)
  Smantana(optional) - 1 lingura
  Parmezan ras           - 2 linguri ( va asigur ca branza, parmezanul sau gouda este secretul unei supe                                                           crema perfecta)
  Broccoli                    - un buchet mediu
  Bacon usor rumenit   -optional
  Sare                          -Dupa gust
  Oregano proaspat      -cateva fire
  Ceapa verde tocata pentru decor
  Piper          
                       


   Mod de preparare

    Morcovul , patrunjelul , telina si cartofii , se taie cuburi si se adauga in 2-2.5 litri de apa care deja e aproape de punctul de fierbere.Ceapa se adauga intrega si se arunca atunci cand se blenduieste supa.Lasam legumele sa fiarba cu sare.Intre timp radem buchetele de broccoli pe cea mai fina razatoare.
     Dupa ce legumele au fiert , se indeparteaza ceapa, se scot din apa in care au fiert si se pun in blender.Se mixeaza impreuna cu smantana , adaugandu-se treptat si apa in care au fiert.Apa o poti adauga pe toata sau in functie de consistenta pe care vrei sa o dai supei.Dupa ce obtii  crema cu consistenta dorita , versi continutul din blender intr-un vas din sticla sau portelan si incorporezi broccoli cu o lingura de lemn, ametecand usor.Adaugi oregano proaspat tocat si piper in functie de gust.La final adaugi parmezanul ras.Si supa crema este gata!
   Astfel nu pierzi vitamina C si calciu din broccoli, cum s-ar intampla in timpul fierberii.Vitamina C se inactiveaza la o temperatura de 70 de grade.Pofta mare!!




  

Paine de casa

Niciun comentariu
     Fotografia postată de Oana Dumitrescu. 



   





    Secretul painii de casa , in cazul in care nu ai masina de facut paine(eu nu am) , este cat de mult framanti aluatul.Cam ca in cazul aluatul de pizza.Si inca ceva...Din experienta mea(si am facut ceva paine in viata mea) , va spun ca daca puneti mai putin de 80% faina alba , painea nu va iesi prea pufoasa si se va intari in maxim 2 zile.

  Ingrediente  :

  Faina alba                       - 850 gr
  Faina intermediara         - 100 gr
  Mix Seminte Macinate     - 20 gr
  Tarate                                -20 gr
  Drojdie                            - 10  gr
  Apa calduta                     - aprox 400 ml
  Ulei                                  - aprox 10 ml
   Seminte de susan            - 10-20 gr
  Sare   de Himalaya          - 2 lingurite
  Zahar Brun                       - 1 lingurita


     Mod de preparare:

   Se amesteca intr-un castron de sticla sau ceramica, cele doua tipuri de faina, mixul de seminte macinate, taratele si sarea.Intre timp pui apa la incalzit,iar drojdia faramitata intr-un castron de sticla impreuna cu zaharul brun.Se adauga apa calduta, se dizolva drojdia si zaharul , dupa care se lasa cam 5 minute sa se 'odihneasca'. Se framanta faina si drojdia , adaugandu-se apoi treptat apa calduta , pana cand se face o coca moale dar modelabila.Eu framant coca macar 10 minute.
   Se acopera vasul cu un prosop curat si se aseaza langa o sursa de caldura , pana cand aluatul creste.Dureaza cam 30-40 de minute.Se rastoarna aluatul pe blatul de bucatarie, peste care s-a presarat faina.Se mai framanta o data painea cam 10 minute.

   Se ung doua tavi cu ulei si se modeleaza aluatul in doua rulouri , care vor lua forma tavii.Se acopera tavile cu un prosop si se mai tin la cald inca 20 de minute , pana cand aluatul creste frumos.Abia apoi se baga tavile in cuptor.Primele 20 de minute , eu coc painea la foc mai mic (aprox 180 de grade) , dupa care scot tavile din cuptor , ung suprafata painilor cu apa si presat=r seminte de susan(optional) , dupa care introduc iar tavile in cuptor pentru inca 30 de minute , la foc mai mare , pana cand se rumenesc frumos.

   Dupa ce s-au copt , se rastoarna painile pe un fund de lemn.Se acopera imediat cu un prosop curat din bumbac, iar pe deasupra am pus o paturica groasa.Astfel, painea , in cazul in care a prins o crusta mai tare, se va inmuia frumos , iar painea va fi moale si pufoasa.Pofta mare!


                                 


       
                              



Niciun comentariu



                                            DETOXIFIEREA- UN TREND PERICULOS



    La fel ca si dietele, detoxifierea este un subiect la moda in zilele noastre.Dar oare avem nevoie intr-adevar de detoxifiere?Are corpul nostru inteligenta necesara ,construita in milioane de ani de evolutie,de a elimina toxinele fara ca noi sa impunem acest lucru , de obicei printr-o lunga cura de infometare?
   Organismele noastre se detoxifiaza automat in fiecare zi.Organismul are propriile sale actiuni detoxifiante fiziologice , naturale:de exemplu, transpiratia , urinarea si golirea intestinelor.
Insa , este adevarat ca in era noastra moderna , plina de poluare,metale grele,radiatii,solventi brutali de curatare,pesticide,alcool , organismul a devenit supraincarcat cu diverse toxine.
   O vreme,organismul va lupta pentru a se apara de noxe si substante toxice , invaluindu-le in mucus sau grasime si impiedicandu-le in felul acesta sa produca efecte imunitare adverse.Insa in cele din urma toxinele vor patrunde in fluxul sangvin si vor penetra membranele celulare, tulburand functia metabolica si provocand distrugeri ale tesuturilor.
    Insa nici o detoxifiere,nu trebuie sa fie radicala sau extrema si nici nu trebuie sa fie neplacuta sau incomoda.De fapt o detoxifiere corecta presupune evitarea consumului urmatoarelor alimente:zahar,alimente prajite,produse lactate,alcool,bauturi carbogazoase,carne.
  Topul alimentelor detoxifiante:

  *Sucurile de fructe si legume
  *Apa
  *Germeni
  *Legume , cereale integrale , seminte , fructe

    In timpul unui proces de detoxifiere mesele trebuie sa fie tot in numar de 5-6 zilnic , iar apa consumata nu trebuie sa fie in exces pentru a nu forta functia renala.Am spus intr-un articol anterior, cum se calculeaza necesarul de apa zilnic , incluzand si  apa continuta de alimentele pe care le consumam.Asadar, daca consumam fructe si legume cu continut mare de apa , cantitatea de apa consumata ca atare trebuie redusa.
   Excesul de apa face ca rinichii sa munceasca mult mai mult pentru ca , creste cantitatea de sange care trebuie curatata.Tot organismul va lucra mai mult pentru a stabiliza sistemul si de aici ar putea sa apara o stare de epuizare si de oboseala peste limitele normale.Deasemenea consumand prea multa apa ca atare sau ca aport din fructe (pepenele spre exemplu care are 98% apa), se produce un dezechilibru al sodiului , element care este eliminat in exces din cauza cresterii volumului de urina.
  Deci atentie ,ca procesul de detoxifiere sa nu ne dezechilibreze electrolitic organismul!

  Este adevarat ca, in timpul unui proces de detoxifiere vom pierde cateva kilograme, insa acestea se vor pune la loc in scurt timp dupa ce vom incepe sa mancam normal.Asa ca, daca scopul este sa slabim , detoxifierea nu este o modalitate buna si sanatoasa.Ceea ce este si mai rau este ca organismul pierde rapid masa musculara si pune la loc rapid grasime.De aceea slabitul trebuie sa se faca lent,insotit intotdeauna de sport.
  Atentie si la durata  procesului de detoxifiere.O perioada prea lunga poate duce la oboseala extrema, somnolenta , oboseala musculara,scaderea brusca a nivelului de zahar din sange , ceea ce poate duce chiar la stari de lesin, slabiciune , chiar confuzie.
   Este bine ca atunci cand va hotarati sa urmati un proces de detoxifiere sa il faceti sub supravegherea unui specialist.
   Recomandarea mea este ca detoxofierea sa fie un proces zilnic si simplu.Asta se poate face consumand in prima parte a zilei, atunci cand ai nevoie de multa energie , doar fructe , legume si seminte , eventual amestecate sub forma unui smoothie.Iar pe parcursul zilei trebuie sa consumi 3 portii de fructe si 3 portii de legume.
   Daca este sa luam in calcul factorul emotional , extrem de important , eu recomand maxim 3 zile de detoxifiere , urmate de 7 zile de meniu controlat , urmate de alte 3 zile de detoxifiere.Astfel organismul tau nu se va 'speria' ca il infometezi , pentru ca apoi sa depuna in exces.
   Detoxifierea nu presupune doar eliminarea unor alimente din meniul zilnic ci si eliminarea unor stari , emotii si ganduri nocive.
   Corpul trebuie tratat cu respect , pastrand un echilibru in alimentatia zilnica , renuntand la diete restrictive.Este suficient sa elimini doar alimentele care stii sigur ca nu iti fac bine , nu combini eronat alimentele si adaugi cat mai multe din alimentele enumerate mai sus.

 
Niciun comentariu


             
                         



                                                  DESERT PINK GRAPEFRUIT







             E destul de greu sa convingi un copil, sa manance branza proaspata de vaci, daca nu ii dai o forma,un gust,o culoare care sa il convinga ca e buna de mancat.Si daca il implici in conceperea si prepararea desertului sigur va avea macar curiozitatea sa guste produsul final.Iata un desert delicios , foarte simplu de facut , fara coacere , prin care ii oferi copilului tau o multime de nutrienti buni , un amestec fin de branzeturi de calitate, fructe proaspete si ciocolata cu 85% cacao.
   Iata reteta:

 Ingrediente:

   - branza proaspata de vaca (200 g)
   - Ricotta (200 g)
   - sirop de fructe (4 linguri)
   - zahar brun (o lingura) -optional
   - un pahar de frisca din smantana proaspata
   - ciocolata  cu 85 % cacao
   - un albus de ou
   - un grapefruit , struguri sau orice alte fructe vrei pentru decor

 Mod de preparare:

   Mixeaza pana obtii o pasta fina , branza de vaci , ricotta si frisca.Adauga apoi treptat doua linguri de sirop de fructe(noi am folosit sirop de cirese) .Decojesti un grapefruit , il tai bucatele mici , storci zeama si le adaugi in pasta de branza , amestecand usor cu o lingura de lemn.
   Ciocolata amaruie o tai bucati si o topesti pe bainmarin.Intre timp bati albusul de ou, cu o jumatate de lingurita de zahar , pana obtii o spuma tare.Dupa ce ciocolata se raceste putin , adaugi cate o lingura din spuma obtinuta din albusul de ou.Amesteca incet cu o lingura de lemn.
   Toarna in forme o cantitate generoasa de crema de branza si grapefruit , peste care adauga spuma de ciocolata.Lasa copilul sa isi foloseasca imaginatia si sa decoreze singur.
   Conteaza calitatea timpului petrecuta impreuna cu copilul tau!

   Pofta Buna!
Farmacist, Specialist in Holistic Beauty Therapy si Antiaging Therapy, Specialist in Nutritia Antiaging si Naturopatie, Manager Farmaciile Grenis. [Oana Dumitrescu] (https://lh5.googleusercontent.com/-egE2kpYpUOI/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAg/CUDh5bEAZDA/photo.jpg)